2017. április 16., vasárnap

Rachel Gibson - Csak a baj

Hokisok 5


Baj ​van! Chelsea Ross színészi pályafutása egy kudarc: a „Csini hulla 1” típusú szerepekben nyújtott briliáns alakítása révén került a legközelebb ahhoz, hogy filmcsillag legyen. De az, hogy otthagyja Hollywoodot, és egy híres jégkorongozó személyi asszisztense lesz, talán élete leghülyébb húzása karrierfronton. Megint baj van!
Mark Bressler, a sérült szupersztár dicső napjai véget értek. De az egykori élsportoló és fenegyerek ettől még akár civilizáltan is viselkedhetne a mélynövésű, rózsaszín-szőke hajú bombázóval, akit a Seattle Chinooks fogadott fel az ő személyi asszisztensének. Ha Chelsea-nek nem kellene olyan nagyon a pénz, hanyatt-homlok menekülne a világ legnagyobb baromarca elől. Nagy baj van!
Mark minősíthetetlen modorát és borongós kedélyét Chelsea tudja kezelni: problémát csak a férfi bicepsze okoz, meg az a követ is megolvasztó, hiper-szuper teste! Amikor a fenegyerek kezd rámozdulni, Chelsea jól tudja: itt az ideje, hogy kizavarja a büntetőpadra… Bárcsak ellen tudna állni annak, amit Mark forgat a fejében! Amiből csak baj lehet…

Athenaeum, 2017
Eredeti mű: Rachel Gibson – Nothing but Trouble, Avon, 2010


A világod nem fogja megrengetni az biztos, de mindenképpen szórakoztató és vicces, jó a szövege, jók a beszólások. Az én olvasatomban mindenképpen jobb mint az előző rész, a Szerelmi katasztrófák.
Tehát a Hokisok sorozat soron következő, ötödik része. Még van belőle egy hatodik is, gondolom arra jövőig várni kell, már amennyiben a kiadó komolyan veszi magát és a sorozatot.
Akik képben vannak a sorozattal és a cselekménnyel, azok számára nem mondok újdonságot azzal, hogy most annak a  Mark Bresslernek a történetével ismerkedünk meg, akit az előző részben szereplő Ty Savage volt szíves helyettesíteni a Seattle Chinooks jégkorong csapat kapitányi posztján, mert autóbalesetileg kivonta magát a forgalomból. Miután számtalan háziápolót elfogyasztott és elüldözött, mellé rendelik a klub PR-menedzserének, a Mini Pitbullként emlegetett Bo Ross ikertestvérét, Chelsea-t.
Chelsea-ról tudni kell, hogy következetesen hisz színészi tehetségében, csak sajnálatosan ő az egyedüli aki így gondolkozik, mert a színészi tevékenysége kimerült a bögyös sikoly-lady szerepek megformálásaban az olyan sokadrangú filmekben, amelyekben a fejszés gyilkos az első negyedórában ki is iktatja a cselekményből, bőséges művér-tengert hagyva helyette. Két ilyen szerep között, a nagy áttörésre várva, Chelsea celebek mellett tölt be személyi asszisztensi poziciót. Tehát kezelni tudja a faksznis embereket, hozzá van szokva a hisztijükhöz és reméli, hogy majd Mark Bresslerrel is boldogul, mert szüksége van a pénzre és a felajánlott jutalomra, amit a klub fizetne, amennyiben három hónapot kibírna a sérült, morgós hokijátékos mellett. Ó, nem, Chelsea nem egy anyagias nő, neki a pénz mellkisebbítő műtétre kellene, ugyanis a természet és a genetika hatalmas mellbőséggel áldotta meg, ez pedig nemcsak magánéletében zavarja, hanem úgy gondolja, hogy ez állna a színészi karrier útjába, hiszen pontosan a mellbősége miatt skatulyázták be és kapja a sikoltozó nagymellű nő névtelen szerepét.
Ez a történet nyilvánvalóan Chelsea Ross és Mark Bressler története. Annak a Chelseanek, aki még nyomokban sem hasonlít egypetéjű ikertestvérére, hiszen, míg Bo karrierista, komoly és visszafogott úgy viselkedésében, mint öltözködésében, addig Chelsea harsány, megrögzötten imádja a márkás cuccokat és egész megjelenése “diszharmokikus színek tömegkarambolja”, kezdve több színben is pompázó, rikító hajkoronájával. Tehát a borítón szereplő visszafogott és üzletasszony kinézetű nő semmiképpen nem Chelsea, hanem inkább ikertestvére, Bo. S mert Chersea imádja a márkás cuccokat, bizony itt van ismét az előző részben is észlelt szerzői márka-imádat: Pucci, Fendi, Herve Leger, Hugo Boss, Donna Karan és további ilyenekkel dobálózunk a történet egy-egy pontján…
Kettejük találkozása nem a legjobb pillanatban történik, hiszen, mint már jeleztem, Mark Bressler épp egy nagyon súlyos autóbalesetből épül fel és tudatában van annak, hogy hoki-karrierjének ezennel befellegzett. Nehezen tűr meg másokat, főleg idegeneket a közelében, ezért mindent megtesz, hogy Chelsea-t is elüldözze, ahogyan számatalan elődjével is tette. S hogy fokozódjon a feszültség, a csapat pont most nyeri meg a mindenki által áhított Lord Stanley kupát, aminek birtoklása Mark – és minden hokijátékos – álma. A kettejük közötti vonzalom adja meg a könyv enyhén erotikus vonalát, bár - mit tesz a sors iróniája! - Mark Bressler nem az apró termetű, nagy mellű nőkre bukik.
Annak ellenére, hogy Mark Bressler már nem aktív játékos, szó van hokiról – amihez továbbra sem értek –, csapatról, statisztikákról, bajnokságról, ami a romantikus vonal kedvelőinek feleslegesnek tűnhet, de a történet szerves része. Így van ez a sorozat első részétől kezdve.
A történet önálló könyvként is megállná a helyét, de kár lenne az előző részeket kihagyni, mert szórakoztatóak – úgy levezetőként egy-két komoly, megrázó témájú olvasmány után. Nekem egy fokkal jobban tetszett, mint az előző rész, de természetesen ki-ki eldönti majd magának, hogy hogy is áll ezzel a könyvel, sorozattal, mert hát ugyebár azok a bizonyos ízlések és pofonok…



A sorozat előző részei az Atheneum Kiadó jóvoltából:


1. Jégbe zárt szívek, 2010
Simply Irresistible

2. Jane vékony jégen táncol, 2000, 2011
See Jane Score

3. Valentin-nap és egyéb őrültségek, 2015
The Trouble with Valentine's Day

True Love and Other Disasters




A sorozat hatodik, befejező része, egyelőre csak angol nyelven:

Any Man of Mine

2017. április 13., csütörtök

Jessica Beck - Cukormázas gyilkosság

Donut Shop krimik 1



Isten ​hozott a Fánkpalotában! – ahol forró a kávé, friss a fánk, és nem feltétlenül a rendőrség oldja meg a gyilkossági ügyeket…
Suzanne Hart, a Fánkpalota nevű kávézó tulajdonosa és cukrásza az észak-karolinai April Springsben él. Miután elvált Maxtől, egy javarészt munkanélküli színésztől – akit csak úgy hív, a „Nagy Megtestesítő” –, Suzanne úgy dönt, élete nagy szenvedélyének, a fánksütésnek szenteli minden idejét, ezért aztán készpénzzé teszi a válás után neki járó részt, és hőn szeretett szülővárosának szívében megnyitja üzletét.
Ám amikor, mint valami zsák liszt, egy holttest landol a küszöbén, Suzanne kicsi, de otthonos kávézója egy csapásra a nyomozás színterévé válik. Ettől kezdve a városka minden lakója folyton fánkot akar, meg persze szaftos részleteket – és egy idő után szinte mindenki gyanússá is válik. Suzanne – aki számára a szimatolás éppoly ellenállhatatlan, mint a fánkok – hamarosan mindenki alibijében talál valami kis kivetnivalót…
A DONUT SHOP KRIMIK sorozat 1. része receptekkel!

Ulpius-ház, 2014
Eredeti mű: Jessica Beck – Glazed Murder, 2010


Úgy fogtam neki ennek a könyvnek, hogy előzőleg semmilyen ajánlást, kritikát, recenziót, véleményt nem olvastam róla, pedig van bőven, hiszen ez nem egy mostanság megjelent könyv, hanem egyike azoknak a sorozatokat amelyeket a megboldogult Ulpius-ház Kiadó anno domini megkezdett, a kiadó megszünése után abbamaradt és semmilyen más intézmény nem vállalta fel a sorozat folytatását, ami, így, két rész után abba is maradt.
Ha olvastad Joanne Fluke - Hannah Swensen titokzaros esetei sorozatot, akkor ebbe akár bele se fogjál. Annyi a hasonlóság a kettő között, hogy komolyan csodálkozom, amiért a szerzőt nem fogták még perbe plágiumért. Ugye Joanne Fluke sorozatának könyvei a gyilkosság, receptek és a humor mellett hangyányi romantikát is tartalmaznak és egy szellemes, talpraesett hősnővel találkozunk, míg a Cukormázas gyilkosságban  is ugyanazt kapod, de sokkal kevesebb humorral és egy butácska, feleslegesen össze-vissza fecsegő Suzanne-nel, mint főhősnő. Szóval Agatha Christie is békében nyugodhat, Miss Marple-jét nem fenyegeti trónfosztás veszélye a nyomozás terén és Agatha Raisin is nyugisan teheti a dolgát továbbra is.
Ettől függetlenül, olvasható, emészthető, ha csupán valami könnyed szórakozásra vágysz és kedveled a gasztro-regényeket hulla feltéttel és amatőr nyomozás körítéssel, valamint az időnként visszatérő kórosan hűtlen férjeket és a mutatós, karót nyelt nyomozókat.
A gyilkosságon, nyomozáson és a kötelező módon jelen levő legjobb barátnőn kívül ott a pozitív példa: nem a világ vége, ha a férj hűtlen disznó, a válás sem az, újra lehet kezdeni, sőt vállalkozást is lehet működtetni. Bár ennek a sikerességéhez nagyban hozzájárul a bolt ajtajába lepakolt holttest is. Mindenki azt hiszi, ha benéz nehány fánkért a boltba, akkor biztosan többet hall a történtekről is, hiszen April Springs lakói sem különbek az átlagembernél: élnek-halnak a szaftos pletykáért.
És valójában, minden fejezet végén ott egy recept, ki lehet próbálni, én eggyel megtettem. Mindjárt az első fejezet végén levő dilettánsoknak ajánlott receptet választottam, az ilyesmiket nekem írják… Nos, akárcsak a könyv, a fánk is ízlések és pofonok kérdése. Nekem a nagyi receptje sokkal jobban bejön, de tény, hogy ezt elrontani nem lehet, még nekem sem sikerült elbaltázni. 
(Csak halkan mondom: szórj rá jó sok porcukrot és már íze is lesz… mármint édes lesz, azon túl nem nagy szám, nehéz és tömött a tésztája. Ja, és másnapra olyan kemény mint a kő, tehát még a sütés napján végezni kell vele.)


 A sorozat egyetlen, magyar nyelven megjelent folytatása az Ulpius-ház Kiadótól:

2. Végzetes nyalánkság, 2014
Fatally Frosted








A sorozat angol nyelvű részei:


3. Sinister Sprinkles

4. Evil Éclairs

5. Tragic Toppings

6. Killer Crullers

7. Drop Dead Chocolate

8. Powdered Peril 


2017. április 11., kedd

Meredith Wild - Rád kattanva 4


Hacker 4


Blake üzleti ellenfelei ugrásra készen várják, hogy a karizmatikus cégvezető végre egyszer hibázzon. Sokan szívesen sárba tipornák a milliárdos ifjút, és van valaki, aki Erica ígéretes start-up cégén keresztül akarja tönkre tenni kettőjük törékeny boldogságát
Erica úgy érzi, végre nyugvópontra juthat az életük Blake-kel. De váratlanul a sajtó rászáll Daniel Fitzgeraldra. Megszellőztetik, hogy ő Erica vér szerinti apja, és kutakodni kezdenek a mostohafia, Mark halála ügyében. A lányt szüntelen gyötri a kétség, vajon ismeri-e a maga valójában a férfit, akit szenvedélyesen szeret, aki iránt olthatatlan vágy lobog benne, s akinek rövidesen kimondja a boldogító igent.


Libri, 2017
Eredeti mű: Meredith Wild – Hard Limit, Waterhouse Press, 2014



A sorozat negyedik része – nem is tudom minek mondom/írom ezt, mikor nyilvánvaló, rákattantunk kétszer, háromszor, négyszer. Majd valamikor rákattanunk ötödszörre is, mert Erica és Blake erotikában dúskáló szappanoperája természetesen nem ért véget még a boldogító holtomiglan-holtodiglan kimondásával sem.
Az előző rész megjelenése után azt írtam, hogy mindaz a cselekmény, amit addig leírt, egy kötet felébe is belefért volna és még mindig maradt volna hely az erotikának is. Most sem mondom másképp, bár az előző részhez, amikoris csak elméleti síkon osztották a semmit és szexeltek, most történik is valami. Sőt! Több dolog is történik.
Kezdetnek Sophia, Blake volt partnere nem adja fel, ismét magának akarná a fickót, s mikor nem jön össze, akkor bekeményít és többször be is tart. Pontosan tudja ki a gyenge láncszem a konfigurációban, hol vannak a gyenge pontok és oda céloz, nagyonis sikeresen.
Továbbra sem értettem meg, hogy mi is az a Clozpin nevű start-up cég amit Erica Blake pénzéből működtetett olyan egetverően sikeresen. Most már nem is kell megértenem, ugyanis visszautasíthatatlan ajánlatot kap egy befektetőtől és eladja… rövid időn belül pedig pofára esik, mert megtudja, hogy ki és mi áll valójában a tranzakció mögött. Nem, nem Blake, de még hírhedt apukája sem… De semmi gond, ő már egy nagystílű befektető (jesszusom!) és lesz neki más vállalkozása.
S ezzel eljutottunk a harmadik dologhoz, ami történik: Daniel Fitzgeraldhoz, a politikus, nagyratörő apukához. Ahogy a fülszöveg is volt olyan szíves ezt a poént lelőni, a sajtó megszellőzteti kettejük családi kapcsolatát. Akik olvasták a sorozat előző részeit, azok témában vannak azzal, hogy Daniel Fitzgerald nem épp a hótiszta lelkéről és korrektségéről ismert. Hát a fagylalt most visszanyalt, és nem is a legfinomabb módon, hiszen Erica került a célkeresztbe.
Erica… Hát ő olyan maradt, amilyen volt, semmilyen fejlődést nem mutat semmilyen irányba. Butaságát és infantilitását szeretném naivságnak nevezni, de valahogy nem visz rá a lélek. De hát ez a történet fikció, az meg mindent megbír, úgy Erica páratlan szépségét és üzleti zsenialitását, a romantikus rózsaszín ködöt, mint az erotika keményebb határait feszegető szexualitást.
Hazudnék, ha azt mondanám kiváncsian és szívrepesve várom az ötödik, elméletileg befejező részt. Nekem ez az egész sorozat egyszer olvasós/átlapozós és felejtős, pontosan a terjedelme és vontatottsága miatt. Erotikus írások kedvelőinek ajánlott olvasmány… és hát az ízlések meg a pofonok…


A sorozat előző részei a Libri Kiadó jóvoltából: 

1. Harwired - Rád kattanva 1, 2015
Harwired

2. Rád kattanva 2, 2016
Hardpressed

3. Rád kattanva 3, 2016
Hardline



5. Hard Love - a sorozat ötödik, egyelőre csak angol nyelvű része. 
Magyar nyelvű megjelenésről, még incs infóm, de már csak nem hagyják abba a sorozatot a cél előtti utolsó száz méteren.

2017. április 9., vasárnap

Fiona Gibson - Anya randizni kezd

Minek ​neked pasi? Te anyuka vagy! 
A több éve elvált Alice tulajdonképpen egyetért fiai keresetlen véleményével. Végtére is jól elvan kamaszodó gyerekeivel, idejét bőven kitölti a róluk való gondoskodás és persze a most induló habcsókvállalkozásának révbe juttatása. 
Barátnői azonban határozottan máshogy gondolják: ideje visszatérnie a pasizáshoz! Mivel Alice-nek semmi kedve beszállni az aktív társkeresés mizériájába, elhatározzák, hogy besegítenek. 
Mindegyikük kiválaszt az ismeretségi köréből egy-egy figyelemre méltó, független hapsit, és Alice-től csak annyit kérnek: randizzon velük egyet. Három férfi, három vakrandi. Ennyit igazán megtehet az ember a barátnői kedvéért, nem?
Vajon ki lesz a befutó, ha lesz egyáltalán? A házias, kislányát egyedül nevelő fogorvos? Az Alice-nél fiatalabb, jó dumás, szexi sármőr? Vagy épp a szabadúszó újságíró, aki még Párizsba is elhívja? És milyen helyzetekbe keveredik az, akinek nem csupán a randirutinja kopott meg, de a fiai sem hagyják szó nélkül anyukájuk kimaradásait?
Fiona Gibson angol írónő vicces és meglepően éleslátó története nem csupán kellemes szórakozás, de bájos mese is arról, hogy az élet néha épp akkor vesz új utakat, amikor azt hisszük: már tudjuk, hová tartunk…

Lettero, 2017
Eredeti mű: Fiona Gibson – Take Mum Out, 2014


No, ez megvolt, de hogy olyan hangosan röhögős lenne, mint ahogy a borítón írja… Mellesleg a kiadó is ismeretlen a számomra, sok sikert nekik és remélem lesz még Fiona Gibson könyv tőlük, és nemcsak az.
Szórakoztatott, szó se róla, mert viccesen adta elő egy negyven fele közeledő, két kamasz gyermekét egyedül nevelő, kissé túlsúlyos nő társkeresési akcióját… azt a társkeresési akciót, amit tulajdonképpen nem is akart, hanem a kötelezően jelen levő barátnők rángatják bele – mert ők, ugye, mindig jobban tudják, hogy mi a helyes és mi kell a másiknak, miközben saját kapcsolatuk-házasságuk sem tudják rendben tartani.
Ismerd meg Alice Sweetet – igen, sweet, mint édes –, aki, mit tesz a véletlen ördöge!, pont habcsókműhelyt szeretne nyitni a saját konyhájában. Ez a történet természetesen nem Magyarországon játszódik, hanem a skóciai Edinburghban, ahol ezt megteheti mellékállásban. Mert természetesen van neki főállása is, iskolatitkárként működik.
Erről a házi műhelyről meg rögtön az jutott eszembe, hogy ezt tömbmagyarságban miért nem tehetné meg az ember lánya, pedig milyen remek dolog lenne így egy kis mellékest keresni. Azért, mert nem kapna rá engedélyt, mert az állambácsi elvinné azt a kevés bevételt is ilyen-olyan adók és hozzájárulások címszó alatt, és mert a jóindulatú szomszéd irigységből azon perc be is tartana neki és feljelentené még az Úristennél is.
Nos, itt van Alice Sweet, két meglehetősen pofátlan kamasz gyermekkel, akiket egyedül nevel. S azért neveli egyedül, mert véget vetett élettársi kapcsolatának – tehát a fülszöveg a válást hibásan írja –, mert megelégelte partnere tehetetlenségét, és azt, hogy a család terhét és felelősségét egyedül neki kellett viselnie. Mellesleg a partner szinte azonnal talált magának egy másik nőt, hirtelen vonzóvá lett a hivatalos elköteleződés és azóta már tehetős nagyvállalkozók betegesen környezettudatos és egészségmániás feleségével – de továbbra is felelőtlen a gyermekeinek, környezetének tett ígéreteiben.
Szegény Alice-en az sem segít, hogy egyetemi professzor szülei házassága épp befuccsolt. Apja alig néhány hónappal korábban lépett le falujuk kocsmárosának feleségével, ettől pedig az amúgy is érzelmileg sivár és túlzóan kritikus anyja mégjobban besavanyodott és pesszimizmusával terrorizál mindenkit.
Három barátnője pedig kitalálja, hogy bizony Alicenek az lesz a legjobb, ha újra “nyeregbe száll” és randizni kezd, ezért egymással versengve szerveznek neki barátnőnként egy-egy vakrandit. Van-e ennél a baráti, jóindulatú segítségnél megalázóbb dolog a világon? Amikor a saját, bizalmas barátnőid annyira bénának és tehetelennek hisznek, hogy ne tudj egy pasit felcsípni maganak, ha épp erre vágynál? Ezt pedig még fokozza gyermekei hozzáállása: Minek ​neked pasi? Te anyuka vagy! Mintha az anyaság beálltakor minden más emberi igény kiírtásra kerülne…
Alice családját, a barátait, a vakrandik kimenetelét ismerheted meg, ha elolvasod a könyvet. Szórakoztató, pörgős, könnyed műfaj… olyan nőcis könyv. Milly Johnson, Katie Fforde, Jill Mansell rajongóinak minden bizonnyal tetszeni fog.
A végével viszont nem voltam kibékülve. És ezen nem azt kell érteni, hogy nem szerettem a történet lezárását, hanem azt, hogy egyszercsak  kurtán-furcsán vége volt a könyvnek. Slussz-passz ennyi, mintha egy fejezet közepén abbahagyta volna, és határozottan éreztem, hogy onnan mintha hiányozna még valami. De hát ízlések és pofonok…


2017. április 7., péntek

Borsa Brown - Az arab lánya 2

Az Arab 3


Gamal, a szaúdi királyi család tagja, megkapja élete legnagyobb feladatát: fel kell nevelnie magyar szerelmétől született gyermekét, Annát nem is akárhol: saját hazájában, Szaúd-Arábiában. A család nem nézi jó szemmel a házasságon kívüli kislány érkezését. De ha ez nem lenne elég, a sors még egy megoldhatatlannak tűnő kihívást küld Gamalnak
Vajon képes egy apa egyenlőséget tenni gyermekei között, amikor azt a vallási tradíciók szerint nem is volna szabad? Lehet boldog egy ilyen zord világban egy ártatlan kislány, akinek már születésekor megpecsételődik a sorsa? Mire képes az apai szív? Mire képes egy mostoha?
A hatalmas sikert aratott Az Arab című regényben megismertük egy szívbemarkoló szerelem történetét. Az Arab szeretője a magyar nő szemével mutatja be ugyanezt az érzelmi hullámvasutat. Az Arab lányában a kettejük szerelme gyümölcsének élete bontakozik ki, miközben Gamal lelke is új életre kel.


Álomgyár, 2017


Nos, az vitatható, hogy ez épp hányadik része a sorozatnak. Szerintem negyedik, hiszen Az arab lánya 1 nem egy apró szösszenet volt, sem egy kiegészítő novella, hanem sokszáz oldal. És igazándiból az arab lányáról sem szólt, hanem inkább Gamalról és családjáról a Csilla utáni időkben. 
Ez a könyv tényleg Annáról, Gamal és a megboldogult Csilla lányáról szól, bár annak amit a fülszöveg ír semmi köze ahhoz, amiről a könyv szól, úgy, ahogy az első rész tartalmához sem volt semmi köze. Egyébként a Molyos fülszöveg azonos Az Arab lánya mindkét részéhez.
Igazándiból nem állt szándékomban ezt a könyvet elolvasni, mert bármennyire szeretem a szerzőt – a Maffia-trilógiát egyenesen imádom –, annyira nem jön be nekem Az Arab és folytatásai. Rosszul mondom, nem Az Arabbal van bajom, hanem a folytatásaival. Az Arab egy nagyonis valós jelenséget mutat be, olyan polgárpukkasztó, megbotránkoztató, mindenki tudja, hogy létezik, hogy így mennek a dolgok, de mindenki a homokba dugja a fejét és senki nem beszél róla, különösen mostanában…
Szóval, nem volt tervbe véve a könyv, de múlt héten haverina berobogott és lelkesen lobogtatta Az Arab lánya 2 mind az ötszáz oldalát. És megkísértett.
Ezt a történetet a 18. életévét betöltő Anna meséli el, egyes szám első személyben. A történet magával a születésnapi “bulival” kezdődik és onnan bontakozik ki a közeli jövőbe úgy, hogy közben megismerhetjük Anna első 18 évét abban a formában, ahogyan ő emlékszik a történtekre.
Vegyes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban. Vannak részei amiket szerettem, vannak részek, amiket fölöslegesnek találtam, vagy épp a hatásvadászat miatt, valaminek a kihangsúlyozása miatt nem szerettem. Például Anna internetes afférja az izraeli fiatalemberrel. Pontosan ugyanúgy üvöltött volna Gamal, és ugyanúgy megbünteti, ha egy más fiatalemberrel barátkozik a közösségi oldalon és nem egy zsidóval. A büntetés azért járt, mert a közösségi oldalra regisztrált, a fiatalember vallási hovatartozása csak hab volt a tortán, az a bizonyos fokozzuk a feszültséget.
Értettem, hogy Anna világa megreng, mikor 14 évesen apja elmondja neki, hogy az addigi élete hazugság volt és anyja tulajdonképpen egy magyar nő. Azt is megértem, hogy miután évekig elutasított minden további információt származásáról, most, a felnőttkor küszöbén és kialkudott házassága előtt, hirtelen fontos lett neki többet megtudnia szülőanyjáról és magyar gyökereiről. De nem tudom elfogadni azt a nyálas és szerintem fölösleges intermezzót Emesével és az átültetett szívvel. Az egy izomdarab, a test motorja. Minden mást belemagyarázni, bármi mással felruházni és mély meggyőződéssel hinni benne már pszichopátiás, főleg ha ez a hit már rögeszmébe csap át.
Nemcsak Annával, gondolataival ismerkedünk meg, hanem nagyobb betekintést kapunk Gamal szűkebb és tágabb családjába is, a mindennapokba, abba, ahogyan a fiatal szaúdi lányok gondolkoznak a világ dolgairól és néha bizony dacolnak a hagyományokkal és megszegik a szigorú szabályokat… és persze a szabályszegés következményet sem titkolja el a szerző.
Ahogy a sorozat előző részeiben is, most is részletes leírást kapunk a cselekmények helyszíneiről, ez különösen a szaudi helyszínekre vonatkozik. Nekem erre nem volt ígényem, bár ez  a részletesség a mérhetetlen gazdagság és pompa szemléltetését szolgálta. S természetesen ez a rész is helyileg két színen játszódik: Szaud Arábiában és Magyarországon, mert Anna apja és vele egyidős testvére, Khalid társaságában Magyarországra látogat gyökereit keresendő – és ami azt illeti ez a mellveregető magyarság is kezd zavarni.
Teljesen erotika-mentes, ellentmondásos érzéseket keltő történet. Teljesen erotika-mentes egészen az utolsó fejezetekig, mert akkor viszont, kedves közönségünk, helyszíni közvetítést adunk Anna és Billal al-Szudairi herceg (a család uralkodói ágához tartozó rokon) nászéjszakájáról a tükrös szobából. S ezen az eseményen, szerencsére,  csak a friss házasok vesznek részt.
Októberben várható a történet folytatása, Az Arab fia címmel, ez gondolom Khalidról szól majd, aki, van nekem egy olyan sanda gyanúm, hogy titokban saját húgába, Annába szerelmes. Ha most ronda akarok lenni, akkor azt mondanám, hogy az arabnak van felesége is – az a nő egyébként egy szent, és minden hisztije és teatralitása ellenére nekem ő a kedvencem –, sőt van még három gyereke is, jöhetnek a folytatások, mert símán kiderülhetne a visszahúzódó és érzékeny Ahmedről, hogy teszem azt meleg, vagy a megzabolázhatatlan Azizáról, hogy nemcsak elkényeztetett és hiperaktív, hanem valamilyen sikkes kis személyiségzavara is van mellé, ami fenőttkorra hangsúlyosabbá válik. Tehát a lehetőségek tárháza végtelen…
Az én olvasatomban ez jobb volt mint az előző rész. Ki-ki eldönti majd magának, hogy szereti-e ezt a történetet vagy sem, mert ízlések és pofonok… 


A sorozat előző részei az Álomgyár Kiadó gondozásában:

1. Az Arab, 2015

2. Az Arab szeretője, 2016

3. Az Arab lánya 1, 2016



S következik majd októberben:


Az Arab fia