Emilia az apja
halála után átveszi a kisvárosi könyvesbolt irányítását, és a nyakába szakadó
adósság ellenére az életében valami varázslatos veszi kezdetét: mert aki belép
az üzletébe, azt körbefonja a szerelem, vagy egyenesen társra talál.
Jönnek sorban a
vevők: Thomasina, a lakáséttermet működtető, visszahúzódó tanárnő; June, egy
régi csalódását évtizedek óta magába rejtő, odaadó asszony; Jackson, a
könyveket eddig óvatosan elkerülő fiatalember, akinek mindene a kisfia, és
akinek a gondolatai még mindig a régi szerelme körül járnak. Aztán itt van Bea,
a menő folyóirat művészeti vezetője, aki majd belebolondul a gyereknevelésbe és
a vidéki élet egyhangúságába; Sarah, a titokzatos asszony, aki különleges
figyelemmel van Emilia iránt, és maga a lány, aki gyászában és a
kötelességtudattól hajtva is azonnal észreveszi, hogy melyik férfi való neki
igazán.
Veronica Henry
regénye Anglia idilli vidékén, a meseszép Cotswoldban játszódik; habkönnyű,
bájos könyv arról, hogy olvasni és szeretni jó.
General Press,
2017
Eredeti mű:
Veronica Henry – How to Find Love in a Bookshop, 2016
Második
könyvem a szerzőtől a Hosszú hétvége után, amit még a megboldogult Ulpius-ház jelentetett meg. Azért nem igazán voltam oda, ezt viszont határozottan kedveltem.
A történet főszereplője
maga a könyvesbolt. Minden ami történik, minden szereplő – és van belőlük bőven
– valamilyen kapcsolatban van a bolttal, vagy azt ott dolgozókkal.
Ez egy
napjainkban játszódó történet, ami azzal kezdődik, hogy Julius Nightingale, a
könyvesbolt tulajdonosa, viszonylag fiatalon végzi földi pályafutását egy
gyógyíthatatlan betegség következtében, és lányára Emiliára marad a
könyvesbolt, zavaros pénzügyi helyzetével együtt. S mivel a szerző néha-néha
visszavisz a múltba is, első kézből értesülhetünk a könyvesbolt létrejöttének
körülményeiről is.
“Hiszen egy város könyvesbolt nélkül: szív
nélküli város.”*
Emilia kissé
szétszórt, a harmincas éveiben jár, de még mindig nem tudja mit kezdjen
magával, az örökségével sem. Ami meglepő volt a számomra az, hogy egyáltalán
nem ismerte az apját és szinte semmit nem tudott róla, annak ellenére, hogy újszülött
korától apja egyedül nevelte.
S akkor ugye
itt van a könyvesbolt, meg a hozzá tartozó emberek, legyenek azok
alkalmazottak, vagy törzsvásárlók. Mindegyiküknek megvan a saját élettörténete,
amelybe ha epizódikusan is, de betekintést nyerünk és ők a társadalom
valamennyi rétegét képviselik, kezdve a simlis építőmunkástól, aki életében egy
könyvet el nem olvasott, egészen a helyi arisztokráciát képviselő hölgyig, aki
magánéleti gondjai elől az olvasásba menekül. Ide jár a szülés után magával mit kezdeni nem tudó magazinszerkesztő, a lakáséttermet vezető tanárnő, aki a szerelmet csak a könyvekből ismeri, és még sokan mások is. Még a helyi nagyvállalkozó is, bár ő nem könyvet szeretne venni, hanem magát a boltot, fejlesztés céljából.
Ez egy
sokszereplős könyv, hiszen annak ellenére, hogy Emilia a könyvesbolt új tulajdonosa,
alig kap nagyobb szerepet mint az a szűkebb kör, melynek tagjai idillikus angol
kisvárosban élnek és a bolt rendszeres látogatói ilyen-olyan okból kifolyólag.
A történet
lassan csordogál, de talán nem is kell mindennek pörögnie. Számomra nem volt
sem unalmas, sem vontatott, bár voltak részek, melyek miatt kicsit jobban
izgultam, annak ellenére, hogy borítékolható a boldog végkifejlet mindenki
esetében.
Ha valaki
megkérdezné miről szól ez az egész, nem tudnék határozott választ adni rá, mert
annyi minden van benne: szerelmek, csalódások, drámák, hazugságok, röviden az
élet dolgai. Ez a történet akár igaz is lehetne és a szereplői is nagyon
valósak. Vannak akiket első pillanattól szeretni lehet, míg másokat a végére
sem lehet megkedvelni. Az egyetlen ami biztos és állandó, az a könyvesbolt.
Mert:
"Az olvasás minden."*
Izzig-vérig
romantikus történet, olyan amivel jó bekuckózni és nyugisan belemerülni.
Azoknak ajánlom, akik szeretik Jill Mansell, Milly Johnson vagy Katie Fforde
könyveit. Ők minden bizonnyal ezt is kedvelni fogják, de természetesen az
ízlések és a pofonok …
* Veronica
Henry – Könyvesbolti szerelmek, General Press, 2017