2017. március 19., vasárnap

Laurelin Paige - Első érintés

First and Last 1


AZ ​IGAZSÁG MEGSZÁLLOTTJA. A VÁGY RABJA.
Emily Wayborn csinos és sikeres szinkronszínész, aki kicsapongó múltját maga mögött hagyva kezd új életet. Vége azoknak az éveknek, amikor luxus eszkortlányként gazdag és perverz férfiak kívánságát leste. Ám amikor kétségbeesett üzenetet kap egykori barátnőjétől, egyre mélyebbre hatol a sötétségbe, amelyből egyszer már kiszabadult
Lenyűgözött, elbűvölt, bárhová követtem volna, de Amber bajba került, és szüksége volt a segítségemre.
Emily elhatározza, hogy felkutatja eltűnt barátnőjét, a nyomok pedig Reeve Sallishez, a jóképű, ám veszedelmes szállodatulajdonoshoz vezetik, aki nőfaló, perverz, és alvilági módszereiről híres.
Lassan, apránként, kétség sem férhet hozzá, hogy Reeve lesz a végzetem.
Hogy megtalálja Ambert, Emily kénytelen felkínálni a testét, így próbálja kifürkészni a férfi titkait és a barátnője nyomára lelni. Ám ahogy egyre jobban belebonyolódik a viszonyba, ellenállhatatlan vonzalmat érez Reeve perverziói iránt, miközben sejti, hogy a vesztébe rohan
Laurelin Paige új sorozata még forróbb, érzékibb és veszedelmesebb, mint a világszerte sikerlistás Fixed-regények

Libri 2017
Eredeti mű: Laurelin Paige – First Touch, St.Martins, London, 2015


"Ez volt a legfurább dolog a mosolyban – ha jól csináltad, senki sem tudta, mi zajlik benned."
Laurelin Paige - Első érintés, Libri, 2017

Az nagyérdeműnek nem ismeretlen a szerző neve, hiszen tavaly-tavalyelőtt a négy részes Fixed sorozatával ismerkedhettünk meg. Ebből most csak kettő lesz, s nagy örömünkre a kiadó mindkettőt tervbe vette, jön nemsokára a második rész is.
Bár a világom nem rengette meg, ez a könyv az én olvasatomban toronymagasan jobb mint a Fixed-sorozat bármelyik része… vagy akár együtt az egész, mert első sorban van benne történet, nem csak erotika, nem csak lelkizés, nem csak siránkozás. Mi több, olyan történetet olvashatunk, ami akár igaz is lehetne. Meggyőződésem, hogy ilyen dolgok történnek a világban, s nem is olyan ritkán.
A történetet a főhősnő Emily Wayborn (született Barnes – Wayborn csak művésznév) meséli el egyes szám első személyben és mondhatni két szálon fut. Az egyik a jelenben, amikoris megérkezik az ominózus üzenet régi barátnőjétől, amiben a kék esőkabátről érdeklődik – ez pedig bajt jelent. A másik szál a múltat jelenti. Emily emlékszik vissza eseméyekre, történésekre a saját, Amberrel, a barátnőjével közös múltjából vagy épp elmeséli őket valakinek, többnyire Reeve Sallisnak, akiről feltételezi, hogy köze van barátnője eltűnéséhez.
Történet rém egyszerű. Emily és Amber tizenéves koruktól kezdve a kitartott nő szerepét vállalták be. Emily egy idő után kiszáll a buliból és más foglalkozás után néz, Amber tovább folytatja – ki miért, kiderül a történetből, nem kell elmesélni. És hat év hallgatás után Amber Emily anyjának üzenetrögzítőjére mond egy olyan látszólag közönséges szöveget, amiben semmi feltűnő nincs, de Emily számára azt jelzi, hogy Amber veszélyben van és a segítségére van szüksége. Tehát Emily mozgósítja magát és egy magánynyomózót, és Amber keresésére indul. A dolog pikantériája az, hogy ezt a fura üzenetmódot maga Amber találta ki, és nem magának, hanem Emilynek, hiszen Emily volt az, aki szexuális preferenciái miatt többször is bajba került.
S ezzel elérkeztünk a történet erotikus voltához is – mert természetesen ez egy erotikus történet melynek palettája meglehetősen változatos, kezdve a vanília szextől egészen a náspágolásig, a dominanciáig, szexuális mazochizmusig vagy akár aszfixofíliáig. Sőt, egy visszaemlékezés alkalmával utalások történnek zoofíliára és szexuális szadizmusra is. No, a 100+ féle parafíliáig még van, de azért érzékeny, fínom lelkű hölgyeknek nem igazán ajánlott ez az olvasmány, mint ahogy kiskorúaknak sem, épp ezért nem értem miért nincs ez feltüntetve sehol.
Mit kapsz a történeten belül? Ismét egy dúsgazdag pasit, aki egyetlen pillantással leolvasztja a női nemről a fehérneműt – jobb lett volna, ha ez kicsit visszafogottabb és nem már a legelső pillanattól tombol a szexuális vonzerő. Maffiát – most a görög maffiával ismerkedünk érintőlegesen, ami semmiben nem különbözik más nemzetek szervezett bűnözésétől. Rinyálást – ahogy haverinám mondaná –, mármint Emily szinte állandó siránkozását arról, hogy szexuális preferenciái miatt milyen elcseszett személy ő. Bizonytalanságot – meghalt, nem halt, keressük, abbahagyjuk, akarom, elhagyom. Továbbá drogot, a gazdagok és hatalmasok világának sötét oldalait, hazugságot, megtévesztést, erőszakot és erotikát bőven… Mindezt sok, szinte ötszáz oldalon keresztül. Akárcsak a Fixed sorozatban, a szerző ismét olyan pszichológiai fogalmakhoz nyúlt, melyeket csak általánosságokban ismer. És mikor azt hiszed minden egyenesben van, kvázi a helyére került, jön a nagy durranás. Természetesen az utolsó mondatokban, hogy a navalya törjön, míg a következő, befejező rész megjelenik – bár van egy rövid kis beleolvasó a kötet végén, ami csak annyira jó, hogy még jobban felcsigázza az érdeklődésed
Minden vélt vagy valós hibája ellenére, nekem ez jobban tetszett mint a szerző előző könyvei, és kevesebb lelkizéssel és minden részletre kiterjedő visszaemlékezéssel még jobb lett volna. Várom a folytatást és kiváncsi vagyok hová lehet ezt fokozni. De hát ízlések és pofonok…


A következő rész várhatóan júliusban jelenik meg, szintén a Libri kiadó gondozásában

Utolsó csók
Last Kiss



S a dal, ami a bajt jelző kék esőkabát-"menekülőszót" inspirálta - véletlenül 




2017. március 17., péntek

Mia Asher - Legédesebb méreg

Laza erkölcsök 2


A szerelem a legédesebb méreg.

Lawrence: 
Az mondtam neki, hogy a testét akarom, nem a szerelmét. 
Hazudtam.

Ronan: 
Egy hazugságba szerettem bele 
Maga volt a szépség és a romlás. 
Csókolni őt, akár egy kellemes dallam. 
Testét birtokolni, vad költemény. 
Szeretni őt, a bukásom. 
De az enyém volt. 
Legalábbis ezt hittem.

Blaire: 
Az egyik férfi a szerelmét kínálja. 
A másik a világot. 
Zuhanok, zuhanok, zuhanok 
S a vége nem látható. 
Ki tudja, meddig még.

Művelt Nép, 2017
Eredeti  mű: Mia Asher – Sweetest Venom, Magánkiadás, 2016


Ugye, amikor az első részről, a Laza erkölcsökről írtam, azt mondtam, ez egy ígéretes téma, nem kellett volna elbaltázni azzal, hogy Blairből ellenállhatatlan, világszépét csinál, akihez képest minden más nő egy silány utánzat. Most, a második – és egyben befejező rész –, olvasása után sem mondok mást. Ez a téma igenis jó, csak a megfogalmazása, a megoldások hagynak kivánnivalót maguk után.
Míg az első részben a történetet kevés kivétellel Blair meséli el, tehát az ő szemszögéből látjuk a dolgokat, a másodikban ugrálunk egyik szereplőről a másikra a szerelmi háromszögön belül… mert ugye itt van egy szerelmi háromszög Ronan, Blair és Lawrence között. Ők pedig felváltva mesélik a történéseket, ki-ki a saját szemszögéből – és ezzel elérkeztem az örök bánatomhoz: nő ne írjon férfi szemszögéből történetet, mert sosem fog férfi módjára gondolkozni, tehát neki tetsző szavakat ad a szájába. Vannak szerzők aki egészen jól tudják ezt elkövetni, vannak akik nem. És ez most a “nem” esete, de a becsület úgy kívánja, hogy elismerjem: ebben a részben egy fokkal jobban oldotta ezt meg mint az elsőben
S akkor ott van a túlságosan is sok véletlen egybeesés esete. Az első rész azzal végződik, hogy kiderül mivel keresi is Ronan a napi betevőre valót, míg majd, egyszer, valamikor befut mint fotós: Lawrence kettes számú sofőrje, ott feszít a limuzin mellett. Semmi gond, véletlenek még vannak, pech, ez az élet. De hogy Jackie, Ronan húga pont Lawrence első és nagy szerelme legyen, aki miatt évekig elzárkózott egy normális kapcsolat elől, már sok. És az is, hogy Ronan nagyon gyorsan, szinte azonnal felcsíp egy nőt, aki – mit tesz a véletlen ördöge – pénzzel és megfelelő kapcsolatokkal rendelkezik, hogy Ronant a fotós-karrier és a világhírnév fele elindítsa.
Míg az első részben Blair szinte kérkedik rosszlányságával, olyan “rohadtak a szüleim, cikiztek miattuk meg a túlsúlyom miatt, de most majd megmutatom én nektek”-módon, addig ebben a részben kitőr belőle az érzelgősség, az a lány aki talán mindig ott volt belül, vagy szeretett volna lenni, és jön a meghasonlás, a magába fordulás – természetesen miután mindkét férfi faképnél hagyta, majd egy nagyon kierőszakolt önfeláldozás, amikor is Ronan karrierje érdekében kilép a képből, hogy sok-sok év után hazatérjen és megbékéljen a múlttal, új életet kezdjen.
S nem lehetett kihagyni a legjobb barátnő klissét sem, aki mindig mindent jobban tud, beleavatkozik, megmagyaráz és további véletlen egybeesés-helyzeteket teremt, mert ugye a nagy New Yorkban mindenki csak és kizárólag ugyanazokat a köröket frekventálja, tehát úton-útfélen a szereplők egymásba botlanak.
Egy könyvben, kevesebb lelkizéssel, “véletlen egybeeséssel” és erotikával nekem jobb lett volna a történet. Nem az erotikától lesz jó a sztori, bár az eladja, ami azt illeti. Míg az első résznek inkább a megbotránkoztatás volt a célja (bár ki tudja? mindenki azt ért belőle amit akar) ez most inkább a mindent a helyére rakó happy endre hajtott és nem is valami eredetien. Mivel semmire sem vártam ettől a könyvtől, a befejezéstől, csalódás sem ért. De hát ízlések és pofonok, az erotikus írások szerelmesei minden bizonnyal rajongani fognak érte…



A történet első része:


Művelt Nép, 2016
Easy Virtue

2017. március 15., szerda

Gil Hornby - Méhkas

MÉHKIRÁLYNŐBŐL ​CSAK EGY LEHET
A Szent Ambrusban újabb iskolaév veszi kezdetét. Miközben a gyerekek az osztálytermekben sajátítják el az ismereteket, anyáik is komoly leckékben részesülnek. Sokat tanulnak például a barátságról. Az árulásról. A közösség törvényeiről, a hatalom múlékony voltáról… és arról, hogyan érhetik el, hogy őket is meghívják a többiekkel ebédelni.
BEATRICE – idén is vitathatatlanul ő a méhkirálynő, aki isteni jogon uralkodik a pénzgyűjtő akciók szervezése felett… ahogy tavaly, és nyilván az összes ezt követő évben is.
HEATHER – annyira vágyik arra, hogy ő is beszállhasson a feladatokba, annyira vágyik arra, hogy felfigyeljenek rá, annyira vágyik arra, hogy tartozhasson valahová.
GEORGIE – annyira vágyik egy cigarettára.
És RACHEL, aki kellő távolságot tartva tanulmányozza mindannyiukat, ám hamarosan rá kell döbbennie arra, hogy milyen keskeny mezsgye választja el a másokon derülő megfigyelőt és a szerencsétlen számkivetettet.
A Méhkas végtelenül jó humorral, éles szemmel megírt történet, amely női barátságokról és hatalmi játszmákról szól, valamint arról, milyen örömökkel és kockázatokkal (na jó, főleg kockázatokkal) jár az, amikor valaki igyekszik megtenni mindazt, ami csak tőle telik.
„Okos és szellemes szöveg, amelynek olvasása közben végigfut a borzongás mindenkin, aki még emlékszik azokra az időkre, amikor utolsóként választották be a csapatba, vagy kihagyták a közös ebédekből.” 
SUNDAY TIMES
Gill Hornby írással és újságírással foglalkozik. Négy gyermeke van, Angliában él férjével, Robert Harrisszel. A Méhkas az első regénye.

Gabo, 2014
Eredeti mű: Gil Hornby – The Hive, 2013


Megígértem, s be is tartottam: a szező És most együtt regénye után bepótoltam a kimaradt első könyvét. Nem mondom, hogy elájutam tőle, de rossz sem volt.
Azt kifogásolom, hogy helyenként vontatott és olyan részletekbe leírásába megy bele, melyeknek semmi jelentőségük a történet szempontjából és kizárólag egy adott szereplő pillanatnyi kedélyállapotára vonatkoznak, vagy az illető szereplő etikai-filozófiai gondolatokba merülve bámul ki a fejéből, csak úgy.
Ez a történet is az Egyesült Királyságban játszódik, egy olyan tipikus, idilli vidéki kistelepülésen, és szintén egy kis közösségről szól. A szerző angol, tehát benne él ebben a képben, melyet oly eredetien tár elénk. És akárcsak az És most együtt, ez is rém nehezen, vontatottan indul be.
De minden vontatotsága ellenére megszerettem, mert nagyon valós képet rajzol az iskola melletti világról. Arról a bizonyosról, amelyben az anyukák egymással versenyeznek szolgalelkűségben, buzgóságban, feltűnésben, fontoskodásban. S teszik ezt nemcsak a gyermekeik, az iskola, a közösség érdekében, hanem első sorban saját magukért. Mert valakik akarnak lenni, fontosak, nélkülözhetetlenek akarnak lenni. És ez nem egy helyi különlegesség, ez mindhol, minden iskola környékén így van… az anyukák és a pedagógusok tudják jól miről beszélek.
Tehát itt vagyunk egy idilli település állami iskolájában, a Szent Ambrusban (St. Ambrose – nem értem miért kellett az iskola nevét is lefordítani…). Nem véletlen a névválasztás, hiszen a könyv címe Méhkas, a szerző az iskolát és a körülötte zajló nyüzsgést egy méhkashoz hasonlítja, Szent Ambrus pedig a méhészek és a gyertyaöntők védőszentje. S ahogy a méhkasnak is egyetlen királynője van, úgy a szülői bizottságnak is egyetlen vezetője lehet.
Ismerkedjünk akkor a történet szereplőivel… hiszen ha közösségről szól, akkor sokszereplős a felállás:
Beatrice (Bea) – a méhkirálynő, a nagy manipulátor, a nagy szemfényvesztő. Pontos mása anyjának, Scarlett, kiskamasz lánya pedig 9-10 évesen már a viselkedését, beszédmodorát utánozza
Heather – a buzgó mócsing, mindenkinek meg akar felelni, benne akar lenni a buliban és jóindulata, jóhiszeműsége már-már a butaság határát súrolja
Georgie – aki nem az akinek látszik, és az egyetlen akinek mersze van kinyitni a száját. És aki bárhol, bármikor képes elaludni. Egyébként ő volt a kedvencem
Rachel – épp kiesett a királynői kegyekből, csupán azért, mert férje elhagyta
S mellettük még sokan mások… a divatőrült Bubba – csak szünetet tart a karrierjében, Colette – a kerti fészerében működtet wellness-stúdiót, az antiszociális Jo, Jasmine, Sharon, Clover, a pszichológus Melissa, az új lány… és még számtalan jövő-menő anyuka, és természetesen Tom, az új igazgató, aki szíveket dobogtat, felkavarja az amúgy is zavaros vizet… és aki nőtlen.
Egy iskolai év történéseit kapjuk, s benne manipulációt, tragédiákat, komédiákat, képmutatást és megtévesztést bőven. Nem egy könnyen emészthető olvasmány, magam is többször félbe akartam hagyni, de örülök, hogy ne tettem meg.
Az időnkénti vontatottsága ellenére kedveltem a könyvet, mert annyira valósághűen ábrázolta azt az iskola körüli nyüzsgést, amit csak az anyák tudnak elkövetni. Ezért első sorban azoknak ajánlanám, akiknek iskolás korú gyermekük van, ők képben vannak az ilyesmivel. De ez nem egy kritérium, mindenki belefoghat, aki szereti az angliai településeken játszódó, közösségekről szóló történeteket. És természetesen ízlések és pofonok…


“– Épp erről van szó. – Anyja visszacsúsztatta a keretet, és előhúzott egy másikat. – A dolgozó méhek döntenek. Amikor úgy érzik, hogy az öreg méhanya már nem elég hatékony, akkor kiválasztanak néhány petét, ezeket méz helyett méhpempővel etetik, és új királynőket hoznak létre.
– Szóval a királynőket ők maguk csinálják?
– Mondtam neked, hogy elképesztőek. Ez az egyetlen élő példa a demokratikusan választott uralkodóra. – Kivett egy fémtálcát, ami rácsra vagy kerítésre emlékeztetett. – Ezzel lehet kizárni a méhanyát. Nem engedi át a másik oldalra. Valahol itt kell lennie. Aha! – Odamutatott a hemzsegő rovarok közé valamire, amiről még Rachelnek is el kellett ismernie, hogy igencsak magasabb rangúnak tűnő példány volt.
– De mi történik vele, amikor kibújnak az új királynők? – Rachel érzett némi együttérzést, ahogy alaposan szemügyre vette a méhanyát. Olyan magabiztos volt. Olyan elfoglalt. Mit tudta ő, hogy hamarosan lecserélik egy újabb modellre. Bármelyikünkkel megtörténhet...
– Nos, akkor vagy elmegy egy kisebb raj méhvel valahová, ahol új kast alapít... ilyenkor szoktak kirajzani...
Rachel anyja visszatette az utolsó keretet is, majd újra rákapcsolta a kaptárra a tetejét.
– Vagy mi lesz? – Rachel átlépett a kertkapun a nyomában. – Milyen más lehetőségek vannak?
Újra a kertben jártak, a ház felé baktattak.
– Hm? – Anyja lehámozta magáról a kesztyűt, és lehúzta a cipzárt a méhészkalap csuklyáján. – Így már jobb – jelentette ki, és a friss szélben megrázta a fejét. – Ó, persze. Vagy halálra csípik.”
Gil Hornby – Méhkas, Gabo, 2014

2017. március 13., hétfő

Audrey Carlan - Calendar Girl - Április - Május - Június


Calendar Girl 4-6




A világsikerű Calendar Girl-sorozat második része. 
Ébren tart a vágy, az izgalom, a szenvedély. Ez az INSOMNIA könyvek birodalma. Ne várd a hajnalt, olvasd ki az éjszakát!





Libri, 2017
Eredeti mű: Audrey Carlan – Calendar Girl 2            



Az első rész után ezt el sem akartam olvasni. S azért tettem meg, mert kölcsön kaptam a könyvet.
Dícséretes viszont a tény, hogy a nagyon megoszló vélemények ellenére a kiadó mégiscsak bevállalta a sorozat folytatását és nem hagyta cserben azokat az olvasókat, akiknek ez a sorozat első része valamilyen okból fogva tetszett.
Akik olvasták az első részt, azok már képben vannak a helyzettel: Mia Saundersnek kerek egy millió dollárt kell összeszednie tizenkét hónap alatt, hogy kifizesse apja szerencsejáték-adósságát – pont a volt szeretőjének –, és mellette támogassa okos és tehetséges húga egyetemi tanulmányait. S teszi ezt eszkortszolgálattal tehetős urak mellett, havi százezerért. Ha saját döntése alapján szex is benne van a buliban, akkor ez húsz százalék felárat jelent. S az eszkorvállalkozást maga a nagynénje működteti. De mindezt tudják azok, akik olvasták az első könyvet, akik meg nem, nem vesztettek semmit, sőt! Valószínű, hogy értelmesebben töltötték el az idejüket.
Mondanom sem kell, hogy Mia Saunders olyan gyönyörű és olyan kapós, hogy mind a tizenkét hónapra be van már táblázva, mi több, tartalék játékosok is vannak, ha netán valamelyik lista szerinti úr épp akadályoztatva lenne valami miatt.
Januárban Malibuban jártunk III. Weston Charles Channingnél, aki forgatókönyvíró, filmproducer és szörfös, és belezavarodik Miába, mint sok más hasonszőrű társa. Február Seattle-ben talált minket a francia származású Alec Dubois festőnél, március pedig Chicagóban, Anthony Fasado olasz származású étteremlánc tulajdonosnál. No, itt Mia megkezdi utazását a szenté avatás fele, hiszen ráveszi a meleg Fasado-t, hogy vallja be bigott katolikus családjának szexuális hovatartozását. Tehát másra is gondol, nemcsak magára.
Most pedig elérkeztünk a következő három hónaphoz, Mia újabb kalandjaihoz.
 Boston, Mason Murphy sztár baseballjátékos. Ügynöke azért bérli fel Miát, hogy a játékos sajtómegítélésén javítson. Az illető úr ugyanis nem veti meg az italt, bulikat és a nőket, ez pedig csemege a sajtó számára. Mia hozzásegíti, hogy rendbetegye az életét, felismerje sajtósa iránti szerelmét és mellrákban meghalt anyja előtt tisztelegjen egy jótékonysági pénzgyűjtési akcióval. Ebből mindenki számára nyilvánvaló lesz, hogy a szerző életében nem vett részt egyetlen ilyen rendezvény szervezésében sem, mivel hősei a nagyszabású összeröffenést kevesebb mint egy hét alatt dobják össze. S mivel a sztár a sajtósával van elfoglalva, szexuális tevékenységének pótlására felhívja Mr. Januárt – mint ahogy már volt erre példa –, de ő épp nem ér rá, mert a sztár színésznőt döngeti, de sebaj, elő lehet rántani Mr. Februárt is.
 Hawaii. Tulajdonképpen fürdőruha-fotózásra modellnek béreli ki Miát egy középkorú házaspár, de hát semmi akadálya, hogy összeszűrje a levet Tai Niko szamoai modell-szörfoktatóval - ingyen. A megbízók és a fotózás alig néhány mondat erejéig van jelen a történetben. Mia ismét felismeri a bimbózó szerelmet és arra terelgeti Tait, de ez nem akadályozza meg, hogy szexmaratonokat tekerjen le vele minden adandó alkalommal. Ide érkezik majd egy hétre nyaralni Mia kebelbarátnője, a mocskos szájú Ginelle is, valamit húga, Maddy is, aki alíg húsz évesen férjez akar menni első barátjához. No, az a találkozás volt még jó buli, hiszen a szintén alig húsz éves fiatalember kioktató stílusban előadja, hogy miért is akar ő összebútorozni Maddyvel minél hamarabb.
 Washington, Warren Shipley üzletember, filantróp. Az első és eddig egyetlen 60+ férfi, aki beszállt az üzletbe, és aki alapból kikötötte, hogy a szex szóba sem jöhet közöttük, mert neki csak és kizárólag néma kiegészítőnek kell a lány. Itt Mia ismét fontoskodik és újabb lépéseket tesz meg a szenté avatás felé, mikor kioktatja a férfit, hogyan viselkedjen házvezetőnőjével, aki egy ideje már a szeretője, amikor beleavatkozik az üzleti tárgyalásokba és egy klotyó-beli dumapartin elrendezi mindazt, amit az üzletemberek módjával oldanának meg hosszú tárgyalások és lobbizás eredményeként. Viszont megbízójának fia, a sármos Aaron Shipley szenátor erőszakoskodik Miával, ami volt szeretők hadának állásfoglalását indítja el: értsd mindenki szét akarja verni a szenátor pofáját.
Július majd Miamiban viszi Miát, Anton Santiago hiphop sztár társaságába… - van beleolvasó a kötet végén.
Kizárólag az erotikus írások kedvelőinek ajánlanám, mert az itt-ott fellelhető, részletes erotikus jeleneteken kívül semmi nincs, csak összekutyult, zavaros-kapkodós történet-szilánkok. Egészen szórakoztató módon primitív és közönséges és ezt nem a jó értelembe kell venni. De hát ízlések és pofonok...
                                                                     



A sorozat első része:

Libri, 2016
Calendar Girl 1



A sorozat további részei a Libri Kiadó gondozásában:

Calendar Girl 7-9 Július - Augusztus - Szeptember
Calendar Girl 3 
júniusra tervezett

Calendar Girl 10-12 Október - November - December
Calendar Girl 4
szeptemberben várható



2017. március 11., szombat

Sarah Addison Allen - A csodálatos Waverley-kert

Waverley család 1


A ​magas fallal körülvett kertben, elrejtve egy kicsiny, csendes ház mögé, a legkisebb kisvárosban van egy almafa, melyről az a hír járja, hogy különleges gyümölcsöt terem. Ebben a ragyogó első regényben Sarah Addison Allen erről az elvarázsolt fáról mesél, és azokról a rendkívüli emberekről, akik a kertet gondozzák… 
A varázslatos Waverley-kert 
A Waverley család tagjai mindig is különös emberek voltak. Sajátos képességeiknek köszönhetően még szülővárosukban, az Észak-Karolina állambeli Bascomban is idegenekként kezelik őket. Még a kertjük is messze földön híres makacs almafájáról, mely jövőbelátó almákat terem, és ehető virágairól, melyek különleges hatással vannak arra, aki elfogyasztja őket. A Waverley-k generációi gondozták már ezt a kertet. Múltjuk a földjébe ivódott. Ahogyan a jövőjük is. 
Claire Waverley sikeres party-szerviz vállalkozást működtet: különleges növényeiből ételeket készít. Sarkantyúvirágból, ami segít megőrizni a titkokat, és árvácskából, ami szófogadóvá teszi a gyerekeket, tátikából, amitől azt reméli, sikerül elterelnie magáról szerelmes szomszédja figyelmét. Megismerkedhetünk hajlott korú nénikéjével, Evanelle-lel is, aki arról híres, hogy meglepő ajándékokat osztogat mindenkinek, melyek később hátborzongatóan hasznosnak bizonyulnak. Ők a Waverley-k utolsó leszármazottai, és persze Claire rebellis húga, Sydney, aki az első adandó alkalommal elmenekült Bascomból, magára hagyva Claire-t, ahogyan anyjuk is tette évekkel korábban.
Amikor Sydney váratlanul hazatér saját kislányával, Claire csendes élete a feje tetejére áll – a védelmi vonallal együtt, melyet oly gondosan húzott meg sebezhető szíve körül. Amikor a két testvér ismét együtt él a házban, ahol felnőttek, Sydney számba veszi, mi mindent hagyott maga mögött, Claire pedig minden erejét megfeszítve próbálja begyógyítani a múlt sebeit. És a testvérek hamarosan rádöbbennek, hogy meg kell tanulniuk, hogyan bánjanak az örökségükkel és egymással, ha valaha még otthon szeretnék érezni magukat Bascomban.


Könyvmolyképző, 2010
Eredeti mű: Sarah Addison Allen – Garden Spells, 2007



“Vannak emberek, akik nem tudják, hogyan kell beleszeretni valakibe, éppúgy, mint hogy vannak olyanok, akik nem tudnak úszni. Először pánikba esnek, amikor be kell ugrani a vízbe. De azután rájönnek a módjára.”*

Ezt a könyvet legalább 4-5 évvel ezelőtt kaptam egy ismerőstől és úgy, ahogy volt félre is tettem. Mert nem volt hangulatom hozzá. Mert nem ismertem a szerzőt. Mert nem fogott meg a fülszöveg. Csak. Most, miután elolvastam, el kell mondanom, hogy bűn volt ennyi ideig mellőzni.
Néhány napja nézegettem a várható megjelenéseket több kiadó honlapján is, és akkor láttam, hogy a Könyvmolyképző az idén újabb könyvet jelentet meg a szerzőtől. Egyszerűen kiváncsi lettem, hogy mit tudhat a hölgy, ha sorban a negyedik könyve jelenik meg a kiadónál.
Bascom, Észak-Karolina, egy amerikai kisváros, amilyen ezrével van. Csakhogy ez a kisváros abban különbözik a többitől, hogy itt minden háznak, családnak megvan a maga titka – némelyeknek több is –, a maga története, a maga csontváza a szekrényben.
És még abban is különbözik a hozzá hasonló ezernyi kisvárostól, hogy itt él a Waverly család. Waverlyék, akik egy kicsit mindig kívülállók voltak, egy kicsit kitaszítottak, akikről azt suttogják, hogy különleges, természetfeletti képességeik vannak, akikről azt mesélik, hogy boszorkányok. S nemcsak ők különlegesek, hanem a kertjük is, ahol számtalan csodálatos növény mellett ott van az almafa, melynek a gyümölcséből fogyasztva megláthatod életed egy fontos eseményét. De hogy az örömteli-e vagy kétségbeejtő, nem tudhatod előre…
Csodálatosan megírt, nyugis történet, ami nemcsak a Waverley-lányokról szól, hanem egy egész kis közösségről, de valamilyen módon mégis,  valamilyen formában minden a Waverley-khez kapcsolódik a múlt történésein keresztül, vagy akár a jelen eseményeivel. 
S nemcsak a könyv nyelvezete csodálatos, hanem minden egyes szereplője az a maga módján: Clare Waveley, aki a parti-szervíz vállalkozását működteti és fél a szerelemtől, vagy Sydney, a hányatott sorsú húga, aki tagadja a Waverley-örökséget és történetünk idején erőszakos partnere elől menekül haza Bascomba kislányával együtt. Vagy Evanelle Franklin, a lányok idős rokona, aki kényszeres ajándékozó, de az ajándékba adott tárgyak egy idő után létszükségletté válnak a megajándékozottnak… Tyler, az új szomszéd, Hunter, a régi szerelem, Henry, a gyerekkori pajtás, Lester, Fred… valamennyien nagyon szerethetőek, még a negatív szereplők is, mint Emma Clark, aki a saját bizonytalanságának és összeférhetetlen anyjának áldozata.
A történetnek folytatása is van, mely angol nyelven 2015-ben jelent meg. Magyarul mikor, fogalmam sincs, a szerzőtől idén megjelenő könyv más lesz.
Ez egy kortárs történet családról, szerelemről, barátságról, melyben ott lapul egy csipetnyi mágia… pontosan annyi amennyi kell. Egy modern tündérmese, ami úgy jó, ahogy van. Itt nincsenek izlések és pofonok, ezt a könyvet el kell olvasni, mert megérint a belőle áradó varázslat, mert a lelkedhez szól, mert jól fogod érezni magad tőle…


Evanelle Franklin, a Waverly-lányok idős rokonának bölcsességéből*:

“Van valami művészi a férfiak fenekében. Ez minden, amit el lehet róluk mondani. Vagy legalábbis ez a lényeg.”

“Férfiak! Nem vagy képes együtt élni velük, de arra sem, hogy lelődd őket.”

“Az vagy, aki vagy, akár tetszik, akár nem, akkor már miért ne tetszene?”


*Sarah Addison Allen – A csodálatos Waverley-kert, Könyvmolyképző, 2010