2017. március 7., kedd

Sylvia Day - Rabul ejtve

Crossfire 4


Végre itt a nemzetközi sikersorozat várva várt 4. része: Eva és Gideon szenvedélyes szerelmének története folytatódik
Gideon angyalkának hív, pedig ő a csoda az életemben. Az én gyönyörű, sebzett harcosom, aki elszántan küzd, hogy lemészárolja a démonjaimat, de a sajátjaival nem akar szembenézni. 
Fogadalmunknak még jobban össze kellett volna kovácsolnia bennünket, ám ehelyett felszaggatta a régi sebeket, felszínre hozta a fájdalmat, a bizonytalanságot. Éreztem, hogy Gideon kicsúszik a kezem közül, hogy legszörnyűbb félelmeim valóra válnak, hogy elveszítjük egymást… 
Életünk legboldogabb időszakára árnyékot vetett a múltja, és pusztulással fenyegetett mindent, amiért olyan keményen megdolgoztunk. Borzasztó válaszút elé kerültünk: vagy az ismerős, biztonságos lét, amit megismerkedésünk előtt éltünk, vagy a harc egy olyan jövőért, ami hirtelen lehetetlen, reménytelen álomnak tűnik…

Athenaeum, 2017
Eredeti mű: Sylvia Day – Captivated by You, Berkeley, New York, 2014


Hosszas várakozás-ígérgetések után végre felvállalta egy kiadó ennek a sorozatnak is a folyatásait. Ugye az öt részes Crossfire trilógia negyedik könyvéről van szó… Jesszusom, de szeretem ezt leírni: a trilógia ami több mint három részből áll!
Az első három részt még boldog Ulpiusos időkben olvastam, akkor gyors egymásutánjában letekertem őket és izgalmasnak találtam a történetet. Azt hittem ennyi volt, vége. Nos, nem annyi volt, hanem az írónő még hozzácsapott két részt.
Csak azt nem értem, hogy minek?
Igazándiból nem is nagyon emlékeztem az előző részekre, csak azt tudtam, hogy kedveltem, meg hogy mindenki David Gandy-t látta volna Gideon Cross szerepében, ha valaha vászonra kerül a történet. Mondjuk ez nem volt meglepő, mert Borsa Brown maffia-trilógiájának Massimójaként is őt látta a nagyérdemű, sőt Christian Greyként is, meg ki tudja még ki szerepét osztották volna rá. Szóval nem túl sok jött vissza az előzményekből, de gondoltam sebaj, olvasás közben majd visszajönnek a dolgok.
S így is történt, csak azt nem értettem miért kellett ezt a történetet tovább nyúzni-húzni, mert ebben a részben lényegében nem történik semmi érdemleges. Eva és Gideon vitatkozik-veszekedik, s ha épp nem, akkor bocsánat, de bagzanak mint a nyulak, úgy naponta 3-4-szer is. Mert az amit letekernek szenvedélyes, vad, szinte állatias szex és sok köze nincs a szeretkezéshez.
Igazságtalanság lenne azt mondani, hogy ezen kívül tényleg nem történik semmi, mert előkerülnek a csontvázak a szekrényből és friss házasságukat több tényező is fenyegeti. Mindkét részről, hiszen Eva életében ismét felbukkan és nyomul Brett Kline, a zenész, és az ominózus videófelvétel fenyegetése, Gideont pedig volt menyasszonya, Corinne és Anne Lucas, a pszichológus is környékezi… és ezzel most nagyon finoman fogalmaztam.
S közben szervezik a nagy, világra szóló lagzit, ez pedig további konfliktusokra ad okot a családtagok között, hiszen mindenkinek határozott elképzelése van arról, hogy milyennek akarja ezt látni és kicsit sem érdekli, hogy maguk a házasulandók hogyan képzelik el a nagy eseményt. És bármilyen furának hangzik, csupán néhány embernek van tudomása a nagy titokban megkötött házasságról – mondanom sem kell, hogy családtagjaik azt hiszik csupán jegyesek és akadnak közöttük olyanok, akik egy kicsit sem örülnek ennek a “jegyességnek”.
Történet pozitív hozadéka, hogy Gideon, ha nehezen is, nyögve nyelősen és forma kényszer hatására, de mégiscsak beszél pszichológusával a rémálmairól és főleg arról, ami kiváltotta ezeket. Túlzás lenne azt mondani, hogy megnyílik a terapeutának, de ez már haladás, bár csak egy picike lépés részéről. Ha memóriám nem csal Gideon mindössze 28 éves, de sokszor korához képest meglepő érettségről tett tanúbizonyságot, símán elhittem volna azt is, ha legalább tíz évvel idősebb.
Eva az Eva. Maga sem tudja mit akar, hogy akarja. Nem tud Gideon nélkül élni, de nem is hajlandó a férfi szabályai szerint játszani és elutasítja a férfi minden rá vonatkozó óvintézkedését. S bár nem szeretné újrakezdeni Brettel, azért mégis maradtak érzelmei iránta is.
“Fogadj magadba. Egészen fogadj el, jóban és rosszban! Mindenben. Fogadj el mindent, ami vagyok!”- és ez az, amit Eva nem tud feltételek nélkül megtenni
Ez két olyan ember története, akikben semmi közös nincs az egymás iránt érzett obszesszív szerelem és vad vágyon kívül. Valahogy nem emlékeztem, hogy az előző részekben is ennyire a kettejük közötti kémián lett volna a hangsúly. És fogalmam sincs mi jöhet még a hátralevő, ötödik részben.
Kicsit sem voltam elragadtatva a történettől (melyik történettől???), a folyamatos vitát, veszekedést és a túlfűtött erotikát leszámítva nagyon langyos volt. Mást, többet vártam az előzmények fényében, de hát nem vagyunk egyformák, meg az ízlések és a pofonok…

A Crossfire sorozat előző részei az Ulpius-ház Kiadó gondozásában:

1. Hozzád kötve, 2012
Bared to You

2. Melléd láncolva, 2012
Reflected in You

3. Egymásba fonódva, 2013
Entwined with You 





A soroztat ötödik része - magyarul mikor, ki tudja?

One with You