2016. április 4., hétfő

Melissa Hill - Érted mindent!

Ki mondta, hogy egy romantikus regényben nem eshet le az állad a meglepetéstől?
Tara Harrington élete igazán mesésnek tűnik: sikeres karrier, menő sportkocsi, és jóképű pasi, akivel mindennél jobban szeretik egymást. Látszólag kívánni sem lehetne tökéletesebbet. 
Egy nap azonban kishúga, az örökös bajkeverő Emma bejelenti, hogy terhes, de azt már nem hajlandó elárulni, hogy kitől. Tara ekkor még nem is sejti, mennyi bonyodalom származik még ebből, és elszántan igyekszik válaszokat találni. Vajon mit titkol a húga? Ki az a titokzatos idegen, akitől gyermeket vár? Miért hallgat dacosan az apa kilétéről?
De ez csak a kezdet! Kiderül, hogy Tara legjobb barátnője, Liz feje fölött is egyre gyűlnek a fellegek. Hiába teljesült régóta dédelgetett álma, a vidéki élet távolról sem olyan örömteli, mint ahogy azt várta. Tökéletesnek hitt házassága egyre sivárabbnak tűnik. A férje, Eric napról-napra gyanúsabban viselkedik, Liz pedig egyre kevésbé biztos benne, szeretné-e egyáltalán megtudni, mit titkol előle. Tara nyaralás közben megismerkedik az igéző szépségű, londoni Natalie-val, a tündöklő életet élő PR-menedzserrel, aki hasztalan próbál férjet fogni magának: épp aktuális álmai férfiját rendre elijeszti magától. Tara, aki életmód-tanácsadóként keresi a kenyerét, segít kétségbeesett barátnőjének, és eközben rá kell jönnie, hogy jóval több közös dolog van bennük, mint azt valaha hitte volna. Miközben Tara rendíthetetlenül zsonglőrködik idejével, hogy egyszerre lehessen támasza kishúgának, Emmának, a legjobb barátnőjének, Liznek és újdonsült londoni ismerősének, Natalie-nek, kiderül, hogy a legnagyobb problémával éppen saját háza táján kell szembenéznie…
Melissa Hill ezzel a regényével megújítja a romantikus regény műfaját: krimiírókat megszégyenítő fordulatokat csempész a történetébe! Az Érted mindent! romantikus, szellemesen szórakoztató könyv, amely azonnal leköti az olvasó figyelmét, és a mindvégig élvezetes utazás végül egy döbbenetes csavarral fejeződik be.
„Feszültséggel teli, izgalmas olvasmány, elképesztő fordulattal a végén.” – Evening Herald
„Előre figyelmeztetjük: nem fogja tudni letenni!” – Sunday World

Kelly Kiadó, 2009
Eredeti mű: Melissa Hill – All Because of You, Arrow, 2006


Nos, itt a második könyv is Melissa Hilltől… komolyan nem értem, hogy miért nem olvastam eddig tőle, sőt nem is hallottam róla, nem beszélnek az írásairól mostanság. Igaz magyar nyelven már évek óta nem adtak ki tőle semmit.
Nos, ez a könyv határozottan más volt mint a Míg el nem felejtem. Kicsit olyan Jill Mansell-es a stílusa, tehát több szálon futó cselekmény, nem egy ember, egy pár vagy egy család története, hanem egy kisebb közösséggé és mindenkinek jól meghatározott szerepe van a történetben, még akkor is ha eleinte nem érted miért. Én sem értettem, sőt szinte félretettem, mert az elejét untam és vontatottnak találtam.
Jesszusom! Ez akkorát durrant a végén, hogy tényleg tátott szájjal maradtam, mint a fogorvosnál és nem győztem a fejem kapkodni.
Hogy miről szól a könyv? Arról, hogy kapunk egy adag információt és a többit hajlamosak vagyunk melléképzelni saját magunknak tetszően, hogy félünk bizonyos dolgokra nyíltan rákérdezni, nehogy azt halljuk,amitől a legjobban félünk, hogy semmi sem az, aminek látszik.
A szereplőkről és a cseleményről nincs értelme beszélni, nem szeretném elrontani az olvasási élményed, eleget mond a fülszöveg. Annyit tennék hozzá, hogy Emma, a terhes “kishúg” 30+ éves, de tényleg úgy viselkedik, mint egy infantilis tizenéves – meggyőződéssel vertem volna a fejét valami keményhez, hátha helyrezökken az a kevés agya… és ez is természetesen többnyire Írországban játszódik.
Verekedd át magad az elején és olvasd el, én teljesen kifeküdtem a végkifejlettől és nem bántam meg, hogy ellenálltam a félredobás kísértésének…