2016. március 3., csütörtök

Ezt sem fogjuk olvasni...

Több, kisebb-nagyobb kiadó adta be a kulcsot, vagy olvadt bele nagyobb csoportokba – például az Ulpius és újabban a Victoria –, minek következtében sok többrészes könyv folytatása lett elérhetetlen a magyar olvasótábor számára. Pontosan nem tudnám megmondani hány százaléka a buzgó olvasóknak tudná ezt angol nyelven pótolni, de nem hinném, hogy a szám nagy lenne. S nem csak a kiadók szüntek meg, hanem egyszerűen nem jelentetik meg könyvek további részeit, ha az előző rész nem volt nyereséges. Meg ráfogják a kalózpéldányokra... Zárójelben megjegyzem, egy magyar író ismerősöm könyveinek ára olyan 2500-3200 Btl (Bár több lenne) körül mozog, amiből az ő írói zsebébe 300-600 közötti Btl kerül (mondja ő) minden eladott példány után, akkor is, ha van könyve, ami csak elektronikus formában jelent meg, tehát nincs papír, nyomdaköltség, ilyen-olyan extra adó és finomság ami jogosan vagy jogtalanul felverné az árat és a kiadó költségét.
A teljesség ígénye nélkül, néhány könyv és sorozat, amit emberi számítás szerint NEM fogunk magyarul elolvasni a közeljövőben, lehet sosem.
Kezdjük mindjárt egy hideg zuhannyal: Tiffany Reisz – Eredendő bűnösök sorozat. Tavaly nagy örömünkre két rész is megjelent belőle, idén nincs tervben, legalábbis egyelőre. Ismerősöm megkereste ez ügyben a kiadót és a válasz az volt, hogy nem nyereséges a sorozat, az első félévben ne is számítsunk rá, később... talán... Szerintem erre ráhúzhatjuk a vizet, elúszott.
Victoria Kiadó jelentette meg Nicole Jordan Édenkert sorozatát. Két rész megjelent (Örzőangyal és A csábítás művésze), a többi három nem. Celeste Bradley Álruhások klubja soroztából szintén két rész jelent meg (Az álruhás, A szélhámos), a következő három rész nem. Fokozzuk: nagyon sokan szeretik Susan Elizabeth Phillips könyveit, no azoknak is annyi, mert a kiadó ellen csődeljárás folyik.
Eloisa James Tündérmesék sorozata: évi egy kötet a General Presstől a Romantikus Regények sorozatban. A harmadik után nem úgy néz ki, hogy az idén lesz negyedik és ötödik is. Mondjuk ezt nem bánom, szeretem én a történelmi romantikát, de ez azért túl infantilis volt – annyiszor megfogadtam, hogy nem fogom elolvasni és mégis megtettem.
Felsorolás következik, mert ha így folytatom nyolc kötetes mű lesz arról, hogy mit nem fogunk olvasni magyarul.
M. C. Beaton Hat nővér sorozat. Vége lett az Ulpiusnak, vele halt a sorozat is mindjárt az első rész után (A szende Minerva), további nővéreket nem hiszem, hogy megismerünk.
K. BrombergSzükség – trilógia, aminek másik két része nem jelent meg, pedig ezt határozottan szerettem és elolvastam volna.
K. A. LindeNincs kötelezettség – trilógia, ezért nem dobtam magam, de mások lehet, hogy szeretnék a folytatását is.
Lora Leigh Buja fiúk sorozatának további részei – négy jelent meg eddig
Alice ClaytonFaldöngető, ennek is több része van, magyarul csak egy jelent meg.
Christina Lauren – Gyönyörű sorozat, kettő jelent meg (Gyönyörű rohadék, Gyönyörű idegen), a harmadik talán idén, de ez nem leellenörzött infó és már nem emlékszem kitől hallottam.
Katie AshleyRunway Train sorozat – sok része van, egy jelent meg – A szív zenéje
Olivia CunningPengető ujjak – ennek is több része van, magyarul csak egy jelent meg.
Georgia CatesA fájdalom szépsége, A megadás szépsége és jött volna A szerelem szépsége... csak sosem ért el hozzánk - ha valakihez mégis, akkor adja kölcsön a könyvet nekem is. Bár én ezt a sorozatot az első kötet után abbahagytam volna, mert úgy lett volna gyönyörű.
Raine MillerBlackstone afférMeztelenül és All in, a további részek nem jelentek meg, nem hallottam, hogy tervben lennének valamelyik kiadónál.
Lisa Kleypas könyvei. Abbamaradt a Hathaway sorozat három kötet után. A Gabo jelezte már tavaly, hogy lesz az írónőtől könyv... csak azt nem hogy mikor és mi.
Julie KennerVágy trilógia duett maradt (Kínzó vágy és Őrült vágy), talán az idén meglesz a harmadik, de ez is kósza, le nem ellenőrzött infó.
R. K. LilleyFelpörgetve ebből is csak egy rész jelent meg, tavalyi év végén hallotam, hogy terveznék a folytatást is kiadni, de azóta sem többet.
Carly PhillipsForró zóna sorozat – két rész jelent meg (Forró szerelem, Forró szívek), másik kettő nem.
Susan Andersen  trilógia a Harlequinnél. Az első után (Jane és a nagyestélyi) abbamaradt.
Beth Ciotta Cupcake sorozat – négy rész jelent meg belőle és ki tudja még hány lenne azóta.
S még rengeteg van... csak az elmúlt napokban írtam 3-4 olyan könyvről is amik sorozatokhoz tartoznak és nem jelentek meg további részek magyarul. 
Mikor belefogtam ezt a bejegyzést írni nem is gondoltam, hogy milyen sok lesz, s hol vannak még a fantasyk, disztópiák, thrillerek és krimik... Ugye, hogy sok könyvre-sorozatra már nem is emlékeztél?