Trinity 1
Különösen az
olyan férfiak, mint Chase Davis. A jóképű, intelligens, gazdag és befolyásos
férfi, akivel szemben egy fikarcnyi esélyed sincs.
Nem akartam őt
magamnak.
Nem akartam
vágyni rá.
Nem akartam
belehabarodni.
De Davisnek
képtelenség nemet mondani. Némán hagytam, hogy letaglózzon az arroganciája, a
megingathatatlan önbizalma, és az ellentmondást nem tűrő hevessége.
Akkor lépett az életembe, amikor a múltbéli kapcsolataim romjait magam mögött hagyva éppen kezdtem talpra állni. Barátnőm javaslatára adtam neki egy esélyt, ő pedig úgy elvakított, hogy nem láthattam az igazságot.
Akkor lépett az életembe, amikor a múltbéli kapcsolataim romjait magam mögött hagyva éppen kezdtem talpra állni. Barátnőm javaslatára adtam neki egy esélyt, ő pedig úgy elvakított, hogy nem láthattam az igazságot.
A férfiak
tönkreteszik a nőket? Nem. Az igazság az, hogy elpusztítják őket.
Minden lehetséges módon.
Minden lehetséges módon.
Figyelem! Ezt
a könyvet szigorúan tizennyolc év feletti olvasóknak ajánljuk a felkavaró
szövegezés, illetve a szexuális tartalmak miatt.
Libri –
Insomnia, 2019
Eredeti cím:
Body, 2015
Csak nekem
tűnik úgy, hogy valami lemaradt a fülszöveg elejéről? Például hol maradt az
eredeti fülszöveg első mondata: Men ruin
women (a férfiak tönkreteszik a nőket), ami némi értelmet is vinne a
következő mondatba?
Audey Carlan
neve ismerős az erotikus irodalom kedvelői számára, az ő írása a magyar nyelven
is megjelent Calendar Girl sorozat. Most ismét egy sorozattal ismerkedhet meg a
nagyérdemű, annak is az indítókötetével, mert a Test a szerző Trintiy sorozatának
első könyve.
Maga a sorozat
öt részből áll (pillanatnyilag, a jövőben ki tudja?), az első három rész – Test, Elme, Lélek – ugyanannak a
történetnek a részei, és nagy valószínűség szerint még az idén olvashatóak
lesznek, mert láttam a kiadó várható megjelenéseinek listáján. A sorozat másik
két része – Life (Élet) és Fate (Sors) – a főhősnő barátnőiről
szólnak, megjelenésükről semmi hírem nincs, de a Test olvasása után biztosan nem sírnám vizesre a párnám ha Audey
Carlan neve kitörlődne a köztudatból, bár – ahogy mondogatni szoktam – nem
vagyunk egyformák és vannak akik kifejezetten az ilyen típusú, erotikától
csöpögő, vitatható értékű történetekért rajonganak.
Nyilvánvaló,
hogy nem kedveltem a szerző korábban megjelent Calendar Girl sorozatát, de
mégis elolvastam mind a négy kötetet, mert ugye az ember mindig jobbra vár, s
főleg reménykedik, hogy hátha a végére valami történik, ami felülírja a
sablont, a dögunalmat és a pornográfiába illő erotikát. Mert Audrey Carlan
írásaiban nem a történeten van a hangsúly, hanem az explicít erotikán, olyan
minél több, annál jobb alapon. De ismét ott volt az a bizonyos “adjunk neki még
egy esélyt”, lehet megtanult írni, zsánert váltott, másról is fog szólni a
történet mint testnedv- és víruscseréről.
Nos, történet
nem tudom ha volt-e, vagy egyáltalán annak lehet nevezni azt, amit 464 oldalban elhúzott-nyúzott – és folytatása következik, hiszen a sorozat első három könyve
ugyanarról a párról szól, s feltételezem kapcsolatuk alakulásáról. Közhely vagy
sem, de rögtön a “szürke” ugrott be referenciaként. Mindaz ami ebben a könyvben
történik elmesélhető lett volna egy novellában vagy kisregényben, és még mindig
maradt volna bőven hely a szerzőre jellemző csatakos erotika számára is. A
stílusról, meg a nyelvezetről már ne is beszéljünk – s ezt most nem a
trágárságra értem.
Érzékeny téma
az alap: a nők bántalmazása, csak a történet nem erre fókuszál, hanem a főhősök közötti szexualitásra. A hősnő (maga is bántalmazott nő) egy nőket segítő
alapítványnak dolgozik, melynek legfőbb támogatója és igazgatótanácsának (vagy
valami hasonló) elnöke maga a főhős – micsoda eredeti megoldás! Bármennyire is
igyekezett a szerző, a témát sikerült elbagatellizálnia annak a sablonnak a
követésével, ami már az előző sorozatára is jellemző volt.
● a hősnő
olyan szépség, hogy olyant még nem hordott hátán a föld, s nemcsak szép, hanem
okos, talpraesett, s a férfiak tömött sorokban nyálaznak miatta. Az a tökéletes
fikciós karakter, amelynek semmi köze a valósághoz, és akinek tökéletességét némi lelki nyavalyával próbálja ellensúlyozni a szerző.
● a főhős
döggazdag – milliárdokról beszélünk, nem némi apróról –, természetesen
ellenállhattalanul vonzó, és mint az lenni szokott, van némi gyerekkorból
visszamaradt traumája. Ó, és posszeszív.
● a két főhős
minden múltbeli negatív tapasztalat ellenére azonnal és visszavonhatatlanul
imádni kezdi egymást, melyhez hozzájárul meglehetősen nagy szexuális étvágyuk
is.
● a
történetben jelen van a legjobb barátnő is (meg másik kettő is, aki szintén a
galerihez tartozik, de nem a bizalmas kategóriába), ugyanolyan mocskos szájú,
mint a szerző előző sorozatában, s a
hősnő most is azzal foglalkozik, hogy barátnőit férfiakkal hozza össze. Amilyen
jól összejön neki, nem is értem miért nem foglakozik házasságszerzéssel.
● negatív hős
is van, aki a hősnő múltjához tartozik – ez esetben a bántalmazó ex, vagy a hős
múltjához tartozó volt menyasszony.
Nos, ha a
történetet el kellene mesélnem, akkor azt meg tudnám tenni egyetlen bővített
mondatban is… vagy kettőben: a hősnő összejön a főnökével, s
feszültségkeltésnek mindkettőkük életében megjelenik egy-egy ex. A terjedelem
érdekében dugig van erotikus jelenetekkel, vagy azok hiányáról való
fantáziálással, valamint a barátnők semmitmondó találkozásaival és
fecsegéseivel.
Az erotikus
írások kedvelői minden bizonnyal rajongani fognak ezért a történetért, én nem
hinném, hogy érdekelt leszek a folytatásokban, vagy bármi másban, ami Audrey
Carlan neve alatt jelenik meg. De hát ízlések és pofonok...