2019. március 13., szerda

Laurelin Paige – Szabadíts meg!


Találkozások 1


Laurelin Paige neve nem ismeretlen a zsáner kedvelőinek, hiszen több könyvével, sorozatával is találkozhatott már a magyar olvasóközönség. A Libri Kiadó a Fixed sorozat spin off történetét, a két részes Találkozásokat hozta el a szerző rajongóinak. Ennek első könyve a Szabadíts meg, mellyel a Blogturné Klub három bloggere indul turnéra. Kövesd őket, játsz velük, s amennyiben a szerencse is melléd áll, tiéd lehet a kiadó által felajánlott nyereménykönyv.





Gwen Anders sebhelyekkel, kérges szívvel élte túl a nehéz gyerekkort. Elégedetten végzi a munkáját: a menő New York-i klubot, az Eighty-Eighth Floort menedzseli. Az ő története nem azzal ér véget, hogy „boldogan éltek, míg meg nem haltak”. Fenébe a tündérmesékkel! Amúgy sem hisz az ilyesmiben.
Amíg meg nem ismerkedik JC-vel.
A gazdag, megnyerő playboy a legszexisebb férfi, akit Gwen valaha látott, de őt nem érdekli az éjszakai kalandor. Ám amikor egy családi tragédia kis híján az összeomlás szélére sodorja, JC az, aki új túlélési trükköt tanít neki, mely elemi ösztönökre és vágyakra épül. JC kötöttségektől mentes leckéi arra kényszerítik Gwent, hogy lemondjon az irányításról. A gondosan felhúzott falak lassan összeomlanak körülötte.
Gwen csodálatos világot fedez fel a börtönén túl. A szabadság megrészegíti – és halálra rémíti. Amikor rájön, hogy érez valamit JC iránt, félti a szívét. Főleg, amikor kiderül, hogy JC-nek is vannak titkai. Olyan titkok, melyen nem eresztik.


Libri, 2019
Eredeti cím: Free Me, 2014




Laurelin Paige könyveivel mindig bajban vagyok, mert soha nem tudom, hogy mire számítsak. Persze, az erotikán túl, mert az nála mindig biztos befutó.
A Fixed sorozatát, amivel a magyar piacra berobbant, szerettem is, meg nem is, viszont a First and Last mindkét részét kedveltem, és azért mindkettőt, mert külön-külön semmi értelme nem lett volna. Annyival több van abban a történetben mint a szerzőre jellemző csatakos erotika, de mint minden, ez is ízlés kérdése, meg azé, hogy ki mit akar érteni belőle, mert ugye nem vagyunk egyformák.
S akkor most itt van ez az újabb két részes történet. Egyelőre csak az első része érhető el magyar nyelven, amit természetesen akkor hagyott abba szerzője, amikor már igazán érdekes lett volna a dolog. Remek marketing fogás, nem mondom, de én már annyira vágyom egy olyan könyvre, aminek eleje és vége is van, illetve a befejezésre nem kell hónapokat, esetleg éveket várni. Feltételezem, ezzel nem vagyok egyedül, de ez pusztába kiáltott szó.
A Találkozások a szerző Fixed trilógiájának (rossz beidegződés – azóta a trilógia duplájára nőtte magát!) spin off története. Hogy a Szabdíts meg! miben kapcsolódik hozzá? A történet hősnője, Gwen Anders, annak a Norma Andersnek a húga, aki Hudson Pierce jobbkeze, és aki gyengéd érzelmeket táplált főnöke iránt a Fixed történet egy adott pontján. Ugye azt tudjuk, hogy fölöslegesen. Egyébként a történetben epizódikusan maga Hudson és felesége is meg fog jelenni, Norma is megkapja a maga helyét, mint mellékszereplő.
Tehát itt van Gwen Anders, az Eighty-Eighth Floor klub menedzsere, közel a harminchoz, és sajnálatos módon neki sem volt boldog gyermekkora. Az még sajnálatosabb, hogy ezzel a klisével már sokadszorra kell szembesülni, mintha a világ csupán ilyen típusú emberekből állna.
Ettől függetlenül Gwen elég jól megvan, van munkája, amit még élvez is, van fedél a feje fölött, hiszen nővérével osztozik annak lakásán és esze ágában sincs tartós kapcsolatba bonyolódni senkivel. Itt a tartóson van a hangsúly. Kicsit magányos, kicsit tartózkodó, és szivesebben tölti szabad estéit otthon a tévé előtt, vagy nővére társaságában… szintén otthon.
Gwen és a történet hősének megismerkedése véletlen eredménye. Helyettesített valakit, amikor a rájött, hogy a klub egyik magántermében dekadens buli folyik. S mint utóbb kiderült ez heti rendszerességgel megtörtént. Itt találkozik először Gwen és a titokzatos JC, aki a pikáns bulikat szervezi barátainak és innen indul a titkokkal teli történetük.
Nagy véleményem nincs Gwenről, mint szereplőről. Az esze tiltakozik, hogy belemenjen abba a kizárólag érzéki élvezetekre korlátozott és nagyon jól behatárolt viszonyba, de mégis megteszi és úgy viselkedik a férfi jelenlétében, mint egy tüzelő szuka. Tudom, ez így csúnyán hangzik, de szebben nem tudom szemléltetni azt, ahogyan Gwen reagál a férfi jelenlétében. Ebben a felállásban a férfi irányít, nincsenek teljes nevek, nincsenek személyes infók, nincs kötődés, csak szex és az is a JC feltételei szerint. Csakhogy ez a viszony lassan megváltozik, legalábbis, ami Gwent illeti, hiszen egyre több információmorzsát ad át magáról a férfinak, miközben az nem viszonozza semmivel. Nyilvánvaló, hogy a férfi titkol valamit és ez szerencsére ki is derül a könyv végére, viszont nem volt akkora durranás mint vártam volna.
A politikai korrektség nevében a történetben feltűnik Benjamin, az Anders nővérek öccse. Róla azt kell tudni, hogy homoszexuális és ő az, aki a legrosszabban viselte a bántalmazó apa viselkedését. S mit tesz a fikció ördöge? A bántalmazó apa pont most szabadul a börtönből, hogy ismét megkeserítse gyermekei életét.
Szóval feszültség volt bőven, erotikában sem volt hiány, mint ahogy meglepetésekben sem. A kellemetlen fajtából. Mert a JC-féle Las Vegas epizódnál bizony fintorogtam egyet, hogy ez most meg mire volt jó?
Hogy mi nem volt? Boldog végkifejlet. Biztosan lesz majd, de ki kell várni a sorozat második részét. Hogy ez hogyan fog majd materializálódni, arról fogamam sincs, még megtippelni sem tudom. Egy biztos: ennek a kötetnek a végére JC és Gwen már nem egy pár – hiába a kölcsönös szerelem –, egyelőre az is kétséges, hogy valaha is azok lesznek.
Bár az elején nehezen indultak be a dolgok, utána a cselekmény meglehetősen felpörgött, erotika is bőven volt benne, tehát a zsáner kedvelői minden bizonnyal értékelni fogják ezt az új Laurelin Paige történetet. Meg ízlések és pofonok…




A szerző nevéhez kapcsolódó bejegyzések:




Hudson (Fixed 4)

Első érintés (First and Last 1)

Utolsó csók (First and Last 2)

Chandler (Fixed 5)




A történet hősei az Eighty-Eighth Floor klubban ismerkednek meg. Ha klub, akkor italokat is felszolgálnak, s ha italok, akkor lássuk hogyan is állunk a koktélokkal.
A turné minden állomásán egy ismert koktél fotóját és klasszikus receptjének összetevőit találjátok. A ti feladatotok az, hogy a Rafflecopter megfelelő dobozába beírjátok a koktél nevét
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.






10 cl Prosecco

5 cl zúzott őszibarack











03.13 - Betonka szerint a világ…
03.15 - Kristina blogja
03.17 - CBooks

2019. március 11., hétfő

Bethany-Kris – Titokzatos és tüzes

A chicagói maffiaháború 1


Bethany Kris kanadai írónő a romantikus maffia történetek koronázatlan királynője. Legnagyobb örömünkre végre a magyar olvasók is kézbe vehetik izgalmas és lebilincselő történeteit a Könyvmolyképző Kiadónak köszönhetően. A Titokzatos és Tüzes című könyv az első magyarul megjelent könyve, amely a Chicago-i maffia család veszélyes és szenvedélyes kapcsolatait mutatja be. Március 11 és 17 között a Blogturné bloggerei mesélnek a történetről, és a megszokott módon a turné végén nyereménypéldányt sorsolunk ki.



Életet ​az életért. Ez a maffia törvénye.
Damian Rossi az életével tartozik egy embernek, és eljött a törlesztés ideje. A fizetség ez esetben azt jelenti, hogy be kell házasodnia egy másik chicagói maffiacsaládba. Damian készséggel áll a sorsa elébe, akármi legyen is a következmény.
Lily DeLucának nincs választási lehetősége. Rákényszerítik, hogy hazatérjen, feleségül menjen egy férfihoz, akit nem is ismer, és folytassa azt az életet, amit a legszívesebben elfelejtene, egy féligazságokkal, elfojtott fájdalommal és bizonytalansággal teli világban. Damian azonban cseppet sem olyan, mint gondolta.
Ebben a világban senkiben sem lehet megbízni. Valaki a jobb jövő reményében kész mindent a feje tetejére állítani. De senki sem játszik nyílt lapokkal, és ebben a csatában csak egy győztes lehet. Amikor pedig a háború vörösre festi Chicago utcáit, a négy családot megosztja az egymás iránti hűség, gyűlölet és bosszú. Senki sem rejtőzhet el. Senki sincs biztonságban.
Senki nem halhatatlan.
Senki.


Könyvmolyképző, 2019
Eredeti cím: Deathless ​& Divided, 2015



"– Nem nevezheted családnak azt, amikor a tagok bármikor a másik vérét veszik, és csak a vacsoraasztalnál tesznek úgy, mintha kedvelnék egymást"

Soha nem hallottam a kanadai Bethany-Krisről, tehát az írásait sem ismertem, mielőtt a Kristina blogja bloggerinája felhívta figyelmem erre a könyvre. És milyen jól tette!
A Titokzatos és tüzes A chicagói maffiaháború sorozat első könyve. A sorozat négy könyvből és egy kiegészítő novellából áll, s így az első rész után, én nagyon reménykedem, hogy valamennyi részt elolvashatjuk majd magyar nyelven is. Mondjuk a novelláért nem lelkesedem, mert ahogy utánaolvastam, az valamilyen karácsonyi kis szösszenet, s valahogy nincs gusztusom a maffiás karácsonyokhoz.
Már a sorozat címe is elárulja, hogy mire lehet számítani: maffiára Chicagóban. Ez a város amúgy is a bűnözés fellegváraként él a köztudatban – micsoda sztereotípia! – tehát még csak meg sem lepődtem, mikor a szerző ezt a helyszínt választotta történetének.
Tulajdonképpen két külön szálra lehetne bontani mindazt, ami ebben a könyvben történik. Az egyik a helyi bűnözés szövevényes világa és annak dinamikája. A másik pedig a nyilvánvaló szerelmi történet, ami ebben a fura, öntörvényű világban játszódik, tehát a két szál szorosan összefonódik, csupán elméletben lehetne őket elkülöníteni.
A szerelmi szál nem okozott meglepetést: kényszerházasság két olyan ember között, akik nem is ismerik egymást, aztán megtetszenek egymásnak, lesz némi lepedőszaggatás is, és majd dúl a fenenagy szerelem.
Viszont az “akció” rész rendesen beszippantott és ez a szerző egyéni stílusának volt köszönhető. Annyira hitelesen mutatott be egy brutális és hazugságokkal telített világot, annyira jól szemléltette a bonyolult kapcsolatokat, a fölé- és alárendeltségi viszonyokat, hogy engem megvett kilóra. Még akkor is, ha néhol nehezményeztem a nyelvezet trágárságát. Végülis ez nem egy apácaneveldében játszódó történet, hanem a chicagói alvilágé.
A 22 éves Lily DeLuca három éves európai csavargásról tér haza, hogy családja fejének parancsára férjhez menjen Damian Rossihoz, ahoz a férfihez, akit csak Szellemként ismernek. Ő a “Capo” jobb keze, takarítólegénye, gyors, hatékony és félelmetes. Azt is rebesgetik, hogy majdan ő lesz az, aki a “Capo” helyét átveszi. Legalábbis minden jel erre látszik mutatni. Csakhogy őt nem véletlenül nevezik Szellemnek, hiszen szeret a háttérben maradni. És semmiképpen nem vágyik többre, mint ami most: a vezér személyes bérgyilkosa.
A DeLuca család nem áll fényesen a Szervezeten belül. Szüleik a múltban árulást követtek el, amikor a hatóságokkal összejátszottak, és természetesen jött a megtorlás is: a DeLuca szülőket a helyi maffia kiiktatta, a gyermekeknek, különösen a fiúknak, Dinónak és Theonak folyamatosan bizonyítani kell hűségüket a Szervezet iránt. Csakhogy Dinót már kinézte magának az FBI, záros határidőn belül törvény elé kell állnia és még előtte biztonságban akarja tudni húgát, Lilyt. S ki lenne erre alkalmasabb, mint maga a Szellem, aki adósa a DeLuca klánnak.
Szövevényes, bonyolult és sokszereplős történet. Vér folyt bőven, szövetségek változtak meg pillanatok alatt, emberek haltak meg, ha a Szövetség érdeke úgy kívánta. Annyira véres volt, hogy csodálkoztam is, hogy Rubin pöttyöt kapott – mondjuk a szerelmi szálat figyelembe véve ezen nem is kellene csodálkoznom –, és nem a Rázós kategóriába sorolták.
Persze rá lehet fogni, hogy a szerző koppintotta a Keresztapát, és azt alapul használva megírta a kortárs, könnyebben emészthető variánst. Lehet csak jókor talált meg, nem volt tökéletes, de ez nekem akkoris nyerő volt, mert nemcsak izgalmasan építette fel a történetet, hanem még meg sem tudtam sejteni, hogy mi lesz a végkifejlet – a szerelmi szál természetesen kivételt képez. Tehát meglepetésekkel és váratlan csavarokkal is szolgált. A chicagói maffiaháború pedig még csak most kezdődött el igazán…
Ezt a könyvet lehet szeretni, vagy lehet utálni. Köztes megoldást nem igazán látok. Én szerettem, de hát ízlések és pofonok…






Bethany Kris legtöbb sorozata egymáshoz kötődik, hiszen a maffia családok ismerik egymást, és egy-két fejezet erejéig a korábbi szereplők fel is bukkanak újból (legnagyobb örömünkre). Így a játék arról szól, hogy megismerkedjetek Bethany Kris maffia sorozatának világával.
Az első 3 állomáson információkat találtok azokról a családokról, amelyek uralják az alvilágot, és nektek ezek és a fotók alapján ki kell találnotok melyik városokban uralkodnak. Tehát a megfejtésként a városok neveit kérjük beírni.
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



● A Marcello maffia család az egyik legnagyobb hatalmú család, és ebben a városban van a székhelyük
● Lucian, Dante és Gio az első akik bemutatják mennyire brutális és véres ez a világ, majd a következő generációval, Catherine és Cross, Andino, John és Lucia is reflektorfénybe lépnek olykor vérrel festve le a város utcáit
● Brooklyn és Manhattan városrészek gyakran adnak színhelyet a sorozat jeleneteihez






3/11 Betonka szerint a világ...

2019. március 9., szombat

Lisa Kleypas – A pártfogó


Travis testvérek 1



Liberty Jones tizennégy és háromnegyed éves volt, amikor beleszeretett a tizenhét éves Hardy Catesbe. Hardyt azonban még a szerelem sem tartotta vissza attól, hogy megvalósítsa régi álmát, és örökre maga mögött hagyja a gyerekkori szegénységet. Elhagyja a várost… és az összetört szívű Libertyt. De Liberty is igazi túlélő… és mindenre elszánt, hogy jobb életet teremtsen magának és a kishúgának. Nagyvárosba költözik, állást talál, és egy nem remélt barátot Churchill Travis, a milliárdos iparmágnás személyében. S noha Churchill fia meg van győződve arról, hogy Liberty hozományvadász, aki gazdag partit keres magának, Churchill és Liberty kapcsolata sokkal mélyebbé válik, mint azt a legtöbb ember hinné. De amikor Liberty és a húga kezdene beleszokni az új életbe, Hardy ismét felbukkan…


Gabo, 2019
Eredeti cím: Sugar Daddy, 2007



Meglehetősen kedvelem Lisa Kleypas írásait – van könyv, amit jobban, és olyan is amit kevésbé –, és mondhatni mindent elolvastam, ami tollából (billentyűzetéből) megjelent magyar nyelven, kivéve e sorozat második könyvét, az még várat magára.
Tudtam, hogy a szerző a klasszikus romantikus történetekben jeleskedik, s azt is hogy nemcsak. Nem kellett volna meglepetésként érnie, hogy a kiadó bevállalt egy ilyen kortárs történetet, ahelyett, hogy a szerző már megkezdett, vagy éppen régebben beígért sorozatok részeit jelentette volna meg. Nem is igazán hittem a megjelenésében, míg ott nem landolt kezemben a könyv.
Ugye, ez egy vadiúj sorozat, kortárs téma, van belőle négy könyv, ugyanis ennyien vannak a Travis testvérek, a sorozat névadói. Két rész már elérhető magyar nyelven, a továbbiak megjelenéséről semmi hírem és érdeklődni sem fogok illetékes helyeken, amíg a második könyvet is ki nem olvastam. Mert, ugye, mindenki megérdemel egy második esélyt is?
Kezdeném azzal, hogy ez a történet már a cselekmény helyszínének szempontjából sem az, amit a szerzőtől megszoktunk. Klasszikusai mindig angol földön játszódnak, most meg sem állunk Texasig, ahol a hősnő egy lakókocsi parkban tölti kamaszkorát, mielőtt a nagyvárosba költözik.
Az első dolog, ami miatt berzenkedtem, az az E/1-ben írt cselekmény volt. Már többször is leírtam, én nem vagyok vevő erre és nem érintett kellemesen ez a meglepedés.
Utána következett az, hogy a történet akkor kezdődik, mikor a hősnő kiskamasz, s ezt hosszan húzza is a szerző. Értettem én, hogy a környék rosszfiújának lesz némi szerepe a későbbiekben is, de kicsit sok volt abból a gyerekes rajongásból, amit első szerelem címszó alatt kaptam a hősnő Hardy Cates felé irányuló hálájából. Mert az nem szerelem volt, hanem hála, hogy végre valaki őt is számbaveszi. Komolyan kísértésbe estem, hogy hagyom a  fenébe az egészet és keresek magamnak valami más olvasnivalót, annyira untam szegény Liberty Jones szerencsétlen sorsának csűrését-csavarását. Pedig szeretnem kellet volna, nem? Mármint a hősnőt, mert általában együttérzünk azokkal, akikkel a sors mostohán bánik, de nem hagyják magunkat. Liberty Jones pedig nem hagyta magát, olyannyira, hogy ez a köré kreált tökéletesség tette visszataszítóvá. Mert minden önfeláldozása, ambíciója és tökéletessége ellenére – hogy páratlan szépségéről már ne is beszéljünk! –, nálam nem volt nyerő.
S hol voltak az egészben a címadó Travis testvérek meg a pártfogó? Majd a könyv második felében feltűnnek, pont akkor mikor már elkönyveltem, hogy ez a történet úgy végződik majd, hogy Liberty találkozik a maga cukros bácsijával, beleszeret és boldogan élnek míg meg nem halnak.
Sajnos, a történet második féle sem volt sokkal jobb. Egyrészt rengeteg megválaszolatlan kérdés maradt a végére. Másrészt tisztában vagyok azzal, hogy az egész fikció, de azért nem kellene hihetőnek lennie? Az sem igazán tetszett, ahogy a női nemet degradálta kitartottak gyülekezetére, akiknek egyetlen életcéljuk, hogy egy vaskos pénztárcát találjanak maguknak. Persze vannak ilyen nők is, nem is kevesen, de ez már túlzás volt.
S ha Lisa Kleypas, akkor kell lennie némi erotikának is. Lévén kortárs történet, valamivel többre, merészebbre vártam, mint a klasszikusaiban, de ez sem jött össze. S a jó fiú-rossz fiú konfliktus is kissé erőltetett volt, hogy a kiszámíthatóságáról már ne is beszéljünk.
Igazándiból a szereplők egyikét sem kedveltem. Vagy túlbonyolítottak voltak, vagy túlságosan tökéletesek, mint a hősnő, vagy egyszerűen elnagyoltak. Nem mindig lehetett érteni, hogy mi mozgatja őket, és az sem elhanyagolandó, hogy rengeteg mellékszereplő volt ebben a történetben, néhányan közülük teljesen feleslegesen.
Összeségében olyan volt, mint amikor két különböző korosztálynak való könyvet egybecsapnak. Az eleje kísértetiesen hasonlított ahhoz a zsánerhez, amit a Vörös pöttyös könyvek képviselnek, azaz amerikai tini nyáltenger, túlzottan kihangsúlyozott problémákkal, nulla jövőképpel és bő lére eresztett lelki mizériákkal. Én ebből már rég kinőttem, és nem okoz élvezetet az olvasásuk. S ehhez csapódott hozzá egy olyan folytatás, ami símán megállja a helyét a Harlequin-füzetek világában, amivel nem is lenne baj, csak valahogy a kettő nem passzolt. Az egész olyan volt, mint egy nagyon várt gasztronómiai csoda, aminek minden hozzávalója külön-külön finom lehet, de együtt már gusztustalanok. Az egész történet sokkal  kevesebb oldalban is elfért volna, akkor akár élvezhető is lett volna.
Az egyetlen jó dolog a fordítás volt, legalább nem kellett azzal foglalkozni, hogy vajon ez a nyakatekert mondat mit akar jelenteni és hogyan hangozhatott eredetiben. Lisa, a klasszikus romantikánál kellett volna maradni, de nem vagyunk egyformák, s kinek a pap, kinek a paplan…



A szerző nevéhez kapcsolódó bejegyzések:


Wallflowers sorozat:


Ravenel család





2019. március 4., hétfő

Léonor de Récondo – Váltóláz



Váltóláz címmel egy újabb érzékeny és gyönyörű regény érkezik a Könyvmolyképző Kiadótól. Ismerjétek meg a Blogturné Klub tagjaival együtt a transznemű Laurent történetét, és az útját, hogy végre önmaga lehessen. Három szerencsés meg is nyerheti a könyv egy példányát a játék során.





Muszáj ​annak lennünk, aminek a többiek látnak minket?
Egy áruház parkolójában egy nő ül az autójában, a sminkjét mossa le. Leveszi a parókáját, kibújik selyemruhájából, a bokájára görgeti a harisnyáját. Minden egyes mozdulattal mintha kitépne magából valamit.
Laurent sportöltözékben hazaindulni készül. Solange-zsal, a feleségével a gimnázium óta ismerik egymást, azóta tart közöttük a meghitt összhang. Az élete, az életük akkor fordul ki a sarkaiból, amikor egy háromnapos egyedüllétet kihasználva Laurent először öltözik női ruhába az otthonukban. Másnap Solange egy hajtűt talál a földön egy szőke hajszállal…
Léonor de Récondo egy férfitestbe zárt nő látványos és gyötrelmes átalakulásán vezet végig bennünket mesteri kézzel.
Mivé lesz egy párkapcsolat, egy család, amikor a védelmező hamis látszat a meztelen igazságnak adja át a helyét? Áttetszően tiszta stílusban megírt, érzékeny és felkavaró regény a nemi identitás nagy misztériumáról, a belső igazság kereséséről, az önmagunkká válás bátorságáról.


Könyvmolyképző, 2019
Eredeti cím: Point cardinal, 2017



“– Azt mondod, megkérhetem a „szüleimet”. De ez mit jelent: az anyámat és az apámat, vagy az anyámat és az anyámat? … – Mert hogy fogom szólítani, amikor majd mellei lesznek? Egyszerre fognak megnőni a melleink! Fel tudod ezt fogni? Egy őrült családban élek! És a suliban mindenki rajtam fog röhögni! Mit csináljak? Mondjam azt, hogy az apám meghalt, aztán reinkarnálódott? Nézzétek azt a nőt, ott! Az ő! Az apám. Vagy az anyám? Mit mondok majd? Mit csinálok majd?”*

A Könyvmolyképző Kiadó egy újabb kényes témát feszegető regényt hozott el olvasóinak, ugyanis a francia Léonor de Récondo könyve a transzneműségről szól. Mégcsak sejteni sem tudom, hogy a másságot oly rosszul fogadó társadalmunk mennyire lesz vevő erre a történetre. Fölösleges homokba dugni a fejünket, attól még a másság létezik.
Terjedelmét tekintve a történet inkább kisregény, hiszen csupán 168 oldal, egyetlen este kiolvasható és középpontjában a negyvenes éveihez közeledő Laurent áll, remek munkaerő, hűséges férj és példamutató családapa, hiszen a kívülállók számára ők a tökéletes család. Igazándiból még a családon belül sem sejti senki, sem felesége, sem kamasz gyermekei, hogy Laurentnak titka van és nem is akármi. Laurent ugyanis meg van győződve arról, hogy ő egy férfitestbe zárt nő. Ez történik akkor, amikor a biológiai nem nem egyezik meg a pszichológiai nemmel – vagy nemi identitással, kinek melyik megnevezés tetszik jobban. S miért történik ez? A kutatások mai állása szerint még a magzati állapotban a nemi hormonok, vagy azoknak hiánya megviccelik a fejlődés megszokott menetét. Kéretik nem összetéveszteni a szexuális irányultsággal!
Laurent problémája nem újkeletű, hiszen már gyermekkorban jelei voltak annak, hogy valami nincs rendben nemi identitásával, hiszen vonzalma anyja ruhái és  a női fehérneműk iránt nem volt véletlen. Ettől függetlenül feleségül veszi a talpraesett Solange-t, harmonikus családi életet élenek, de ez a nemi identitászavar nem hagyja nyugodni.
Anikor kutakodásai eredményeként rájön, hogy ezzel nincs egyedül és megismerkedik a Jerôme-ból lett Cynthiával, egy teljesen új világ nyílik meg előtte. Előbb csak női ruhákba öltözik és Matildának nevezi magát, transzneműeknek szóló bárt látogat, majd a nemváltás mellett dönt.
Ez a könyv Laurent útját meséli el és azt, ahogyan a család, a munkatársak, a környezete reagál a nemváltásra.
Felesége pszichológushoz cipeli, aki megpróbálja elfogadtatni vele, hogy a biológiai nem, amivel született, az az övé. Munkatársai közül pont az fordul ellene, akinek a megértésében a legjobban bízott. Lánya, a 13 éves Claire zavartan, de megpróbálja elfogadni apja másságát, míg a 16 éves Thomas megtagadja és inkább a bentlakásos iskolát választja, amikor apja hajthatatlan a nemváltást illetően.

“– Borzalmas vagy, ocsmány, förtelmes! Mint egy rinyáló vén transzvesztita! És milyenek a mozdulataid? A kezed? Látnád magad! Mindenki röhög a hátad mögött. Én látni se bírlak többé. El akarok húzni innen. És akkor nyugodtan öltözhetsz vén picsának. Mert felfogtam, igen: nem hülye fasz vagy, hanem hülye picsa!”*

Ez egy családi tragédia története – nevezhetjük így is, és nem Laurent mássága miatt, hanem azért, amit ez magával hoz –, melyben mindenki megcsalva érzi magát. Laurent azért, mert a család nem támogatja feltétel nélkül döntését. Úgy érzi, neki joga van azt az életet élni, amelyiket akarja és nem gondol arra, hogy döntésének milyen hatása van a család dinamikájára. Solage dühös, mert húsz éven át hazugságban élt, ugyanis ennyi ideje ismerik egymást Laurenttal, saját szexualitását bizonyítandó egy fiatalabb férfivel kezd érzéki kalandba. A gyermekeik pedig zavartak és nem találják helyüket az új felállásban.
Ez Laurent története, saját mássága elfogdásáé és az úté, amit megtesz, hogy Laurentből Lauren lehessen. A női dolgokhoz való vonzódásé, a hormonkezelésé, ami elindítja a nővé válás útján.
Figyelemre méltó alkotás, bár néhol voltak benne túlidealizált dolgok is, és Laurent viselkedése, nyíltan felvállalt nemi identitása néhol kérkedésbe csapott át. Az is keserű szájízzel hagyott, hogy önmaga megtalálása közben nem gondolt arra, hogy szeretteivel mit tesz mindez, mintha egy spongyával egyszerűen eltörölte volna mindazt, ami Laurent magánélete volt és már csak az új, a nő Lauren számítana.
Kedveltem, ajánlom, de természetesen ízlések és pofonok…

* Léonore de Récondo: Váltóláz, Könyvmolyképző, 2019





A kötet főhőse, Laurent mindig is érezte, hogy ő egy férfi testébe zárt nő – a történet pedig megmutatja az utat, hogy önmaga lehessen.
Szerencsére a témával nem csak könyvek, hanem filmek is foglalkoznak, hogy minél több ember megértse, milyen nehéz is ilyenkor önmagunkká válni.
Minden állomáson találtok egy képet az adott filmből (vagy sorozatból), a feladatok pedig, hogy beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába a film/sorozat címét.
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.








03.04. - Betonka szerint a világ...
03.08. - Sorok között
03.10. - Cbooks
03.11. - Sorok Között (extra)
03.12. - Könyv és más
03.14. - Ambivalentína


2019. február 28., csütörtök

Meghan March – Rád vágyom


Mr. Mount bűnös élete 2

  
Szórakozik velem. A játékszere vagyok. Legalább nem lesz több adósság. 
Gyűlölni akarom, de a testem nem hagyja. Hogy lehetséges, hogy vágyom rá és egyszerre félek is tőle? 
Figyelmeztettek, hogy össze fog zavarni. Szálljak szembe a testi vágyaimmal? 
Nem sejtettem, hogy totális zűrzavar lesz. 
De tudhattam volna. Ha valamiben Mount benne van, akkor ott nincsenek szabályok.
Nem fogok behódolni. Nem lehetek gyenge. Követem az elveimet és kihozom a legtöbbet az együttműködésből, anélkül, hogy a szívem és a lelkem sérülne. 
Csakhogy neki más tervei vannak…
A Rád vágyom a Mr Mount bűnös élete 2. része. Mount és Keira története a Tiéd vagyok című kötetben folytatódik.
Meghan March erős, érzéki nőkről ír és mocskos szájú alfa-hímekről, akiket térdre kényszerítenek. Erotikus regényei Amerikában hatalmas sikert aratnak, és már a hazai olvasók szívét és a sikerlistákat is meghódította.


Álomgyár, 2019
Eredeti cím: Defiant Queen, 2017



Ez nem a népszerű bejegyzés lesz, ugyanis, amennyire kedveltem a sorozat kezdő részét (Téged akarlak), annyira csalódtam a folytatásban. Bejött az, amitől az első rész olvasása után féltem: a szerző nem tartotta a színvonalat, hanem visszatért a rá jellemző, romantikára-erotikára hangsúlyt tevő stílushoz, ami a cselekmény kárára ment. S ezt még meg is fejelte a már közhelyesnek ható nehéz, hányatott gyermekkor klisével.
Az első részben egy erős férfi főszereplőt ismertem meg: kegyetlen, pontosan tudja kit hogyan lehet sarokba szorítani, büntet és megfélemlít, érzéketlen. Ez így mind rendben van, hiszen ő a helyi gengszter, az alvilág királya és New Orleansban még a fű sem nő, ha ő azt úgy akarja. Ebben a második részben Mr. Lachlan Mount puhul szerelemből kifolyólag. Bár ez így sehol nem hangzik el/íródik le, nyílvánvaló, hogy a keményfiúnál közbeszólnak az érzelmek, minek következtében bejön az, amit a fülszöveg ígér: a mocskos szájú alfahímet kvázi térdre kényszerítik. Ami vitatható, hiszen az, hogy Őgengsztersége figyelme kissé lanyhult, az még nem nevezhető térdre kényszerítésnek. S nem kellene elfelejteni, hogy azért Mr. Mount felnőtt férfi – a matematika mai állasa szerint 40+ –, és nem egy könnyen lángra kapó ifjonc. Keira, a hősnő pedig olyan távol áll attól, hogy erős nő legyen, mint Makó Jeruzsálemtől.
Akárcsak az első rész, ez is E/1-ben íródott, váltott szemszögben és mások bármennyire is rajonganak érte, engem továbbra is idegesít, amikor egy nő azt hiszi magáról, hogy ő tudja mit tenne, mondana az illető férfi hős az adott helyzetben. Rendben van, hogy a történet úgy fikció, ahogy van, de akkor is csak azt tudja a szereplő szájába adni, amit ő, a nő hallani szeretne tőle az adott helyzetben, vagy reakcióként elvárna tőle.
Jelen történet onnan folytatja, ahol az első rész abbahagyta: Keira lakásába becsenget a férj. Az a férj, akit ő hónapokkal korábban eltemetett, és akiről kiderült, hogy nemcsak életben van, hanem monumentális csaló, kisstílű bűnöző is, aki úgy gondolja, hogy játszadozhat azzal, ami Lachlan Mounté. Ez egy ígéretes epizód volt, illetve lett volna, ha Mount rövid úton ki nem iktatja hatalmát fitogtató módon.
De még mielőtt a történet jelenével foglalkozhatnánk a szerző egy harminc évvel korábbi epizóddal indít, ami betekintést ad a rettegett Mount kamaszkorába és származásába. Rosszul mondom, nem a származásába, hanem abba, amit erről ő maga is tud: csecsemőként egy templom lépcsőjén találták és következett a nevelőszülők hosszú sora. Pillanatnyilag nem értem, hogy miért kellett ezt elpufogtatni és ebben a formában.
Miért nem kedveltem ezt a történetet? A nyálas romantikáért. A gengszter, akinek csak úgy véletlenül odapottyantottak egy nőt, és aki az ő új játékszere, puhulni kezd, figyelme lankad és mindent kockáztat, amit addig elért, mert hirtelen érzelmei lesznek. Mi több, még egy whiskey-fesztiválra is elviszi Keirát Dublinba, mert ugyebár ez a hölgyemény szíve vágya. Ez a rész kimondottan untatott, bármennyire is magyarázható szükségessége azzal, hogy Keira lényegében egy kis szeszlepárlót vezet odahaza.
Keirát továbbra sem kedveltem. Lehet, hogy szexi, de távolról sem erős nő, inkább olyan sablonos szereplő, amilyennel mostanság minden második könyvben találkozni lehet, aki az erőnek, talpraesettségnek a látszatát nyegleséggel próbálja fenntartani
Ez a rész sajnálatos módon engem nagyon a híres-hírhedt “szürkére” emlékeztetett, ami olyan amilyen, lehet szeretni, vagy sem, de pontosan híréből fakadóan egy fajta etalon lett, amihez a hasonló témájú, felépítésű történeteket hajlamosak vagyuk hasonlítani. S itt van egy újabb három részben húzott-nyúzott történet, melynek főhőse egy zavaros gyermekkort maga mögött hagyó vagyonos és hatalombeteg férfi, némi szexuális devianciával, s mellé partnernek a szexi, de enyhén bugyuta nő, akit viktimizálni kell: ő aztán ezt az egészet nem akarta, ő rendes és becsületes, ő csak a körülmények áldozata. S majd a szerelem mindent megváltoztat, mindent felülír, a rettegett gengszterből példás állampolgárlesz – remélem nem!
Hogy ennek ellenére miért fogom majd a sorozat utolsó könyvét is elolvasni? Azért, mert mindaz, ami ebben a részben a romantikus-erotikus szálon kívül történt, felülírja mindazt, amit az első rész olvasása után feltételeztem a cselekmény további alakulásáról. Most abszolút nyilvánvaló, hogy mindaz. ami történt nem véletlen volt, nem Mount irányít, hanem teljesen biztosan valaki más húzza a szálakat a háttérből. Csupán az a kérdés, hogy kicsoda, és van-e valamilyen köze a harminc évvel korábban történtekhez? Mert ha van, akkor az sok mindent megmagyaráz. Viszont ha nincs, akkor az egész kezdő epizód harminc évvel korábbanról teljesen felesleges volt.
Továbbra is ígéretes történet, sőt kedveltem is azokat a részeket, melyek nem hősök között szövődő romantikus-erotikus kapcsolatról szóltak. De hát ízlések és pofonok…




A szerző nevéhez kapcsolódó bejegyzések: