2016. május 8., vasárnap

Kyra Davis - Csak egy éjszaka

Kasie Fitzgerald egy tanácsadó világcég munkamániás üdvöskéje. Felelősségteljes, megbízható és kiszámítható. Dave, a vőlegénye minden szempontból megfelelő választás, akit Kasie szülei is maximálisan elfogadnak. Minden az elvárásoknak megfelelően alakul, egészen addig, míg egy vad Las Vegas-i éjszaka fel nem nyitja a lány szemét… 
A kaszinóban a játékasztalnál találkoznak. Az ismeretlen férfi ellenállhatatlanul vonzó, szemtelenül kihívó és némileg veszélyesnek is tűnik. Kasie-t egy whiskey után felkapja a forgószél, és hamarosan az idegen hotelszobájában kötnek ki. A férfi nevét sem tudja, de a vele töltött éjszakát soha nem fogja elfelejteni. A szex durva, borzongató és elsöprő… 
Amikor aztán legközelebb Kasie mint a cége egyik új ügyfelével találkozik Vele, az élet kizökken a régi kerékvágásból, és a lány minden szempontból a férfi hatása alá kerül. A gazdag és nagyhatalmú Robert Dade olyan ismeretlen utakra viszi, amelyekről senki nem tudhatja hova vezetnek. Az önmagával és a világgal való szembenézést azonban Kasie sem úszhatja meg…

Lilith Könyvek, 2016
Eredeti mű: Kyra Davis – Just One Night, 2013

Nagyon pontos fülszöveg, felületes olvasó ennyit is kap a könyvtől, de ha egy kicsit is odafigyelsz van ott bőven más is.
Kezdeném azzal, hogy ismét a szépek és gazdagok világában vagyunk, Los Angelesben, ahol minden mesterséges, a mosolyoktól bizonyos testrészekig, a kapcsolatoktól a csaposfiú barátságosságáig. Ahol a pénz, a hatalom és a megfelelő kapcsolat irányít mindent, tehát nem elég nagyon jónak lenni abban, amit csinálsz... 
   Ebben a világban próbálja megveti lábát Kasie Fitzgerald, akit nem is neveznék munkamániásnak, hanem inkább megfelelési kényszertől szenvedőnek. Saját személyiségét elnyomva akar megfelelni szülei elképzeléseinek és elvárásainak, tradicionalista és unalmas vőlegényének, míg egy nap, egy Las Vegas-i kiruccanás és a blackjack-asztal össze nem hozza Robert Dade-del, aki természetesen dögös, természetesen kőgazdag és természetesen hatalom-mániás. Üdítő a sok irányítás-mániás milliomos szépfiú után. A főhősnő viszont idegesítő a folyamatos akarom-nem akarom, de még egyszer utoljára játékával, a határozatlanságával, a megfelelési kényszerével. Viszont nagyon is tudja, hogy a bosszú hidegen jó.
A történet tele van erotikával. Ha épp nem “akció” van, akkor a főhősnő vagy barátnője - mert ugye kötelező módon kell lennie egy legjobb barátnőnek is a történetben -, Simone ábrándozik vagy mesél általában több partneres és/vagy nyilvános szexről. Ez szintén pozitívum a rengeteg irányítás-mániás, kötözős, nyakörves, alávetett-domináns próbálkozás után.
Igen, ez egy erotikus könyv, de azon túl van benne tartalom, van benne történés és nem csak arról szól, hogy szex a szőnyegen, az íróasztalon, a zuhany alatt, az ágyon, s ha lehet, akkor a kristálycsilláron lógva is. És nagyon pontozom azt az írói megoldást, hogy a történet kezdete és a végkifejlet hasonó jelenetekbe materializálódik.
   A könyv három részből áll, eredetileg így is jelent meg angolul (The Strainger, Exposed, Binding Agreement), itt most egyben olvashatjuk mindhármat. Természetesen folytatása is van. Előbb egy rövid kiegészítő novella – a “feles” – Robert Dade szempontjából mesél néhány dologról és van egy második rész ami Melody Fitzgeraldról szól, Kasie nővéréről. No, ez egy kicsit megkavart engem, hiszen a Csak egy éjszakában Melody halott – egyesek szerint öngyilkos lett, mások szerint véletlen túladagolásban halt meg… egy biztos, a család kitagadta, eltemette, nem beszél róla és innen van Kasie megfelelési kényszere: más akar lenni, másnak kell lennie mint az életet habzsoló elhunyt nővére, hogy elnyerje a család elismerését. Akkor most mi van? A második részben Melody Fitzgerald újjáéled mint hamvaiból a Főnix madár? Hogy ez a rész is meg fog-e jelenni magyar nyelven, fogalmam sincs, nem jártam utána.
A történet egyes szám első személyben íródott, Kasie meséli el. Nem igazán rajongok az ilyen megoldásokért. Olyan mintha valakinek a naplóját olvasnád, tehát a személyes terében, titkaiban vájkálnál és túl ezen, egy bizonyos szubjektivitást is ad a történetnek, hiszen csak az érem egyik oldalát látod… de hát ízlések és pofonok.



További részek angol nyelven

1.5 Just Once More - kiegészítő novella

2 Just One Lie

2016. május 6., péntek

Katie Fforde - Tökéletes esküvő

Hunyd le a szemed, és képzeld magad elé egy meseszép vidéki falu aprócska templomát, finoman elegáns menyasszonyi ruhákat, rózsacsokrokat, kecses pezsgőspoharakat. Egyszóval, képzeld magad elé a nagy betűs Romantikát… 
Ezt a képet látja maga előtt álmaiban Beth, Rachel és Lindy, akik mindhárman válaszúthoz érkeztek, készen arra, hogy végre azt tegyék, amit a szívük diktál. A három grácia véd és dacszövetségbe lép, és együtt indítják el álmaik vállalkozását: hamisíthatatlanul stílusos vidéki esküvők szervezését, megfizethető áron. Hamarosan ott találják magukat a helyiek szerelmi életének kellős közepén, és miközben megtanulnak tortát díszíteni vagy éppen a dédmama esküvői ruháját a csinos menyasszonyra szabni, óhatatlanul is slamasztikába keverednek. Hiszen ha a szerelem bajjal jár, az esküvő csak tetézi a bajt… Vajon kibírja-e a barátság a sok megpróbáltatást? És mi lesz, ha a nagybetűs Szerelem közbeszól? 
A Francia kaland, a Szerelmes levelek és számos egyéb nemzetközi bestseller szerzője e kötetében ismét egy lélekemelő, romantikus és szórakoztató történettel kedveskedik olvasóinak.

Libri, 2016
Eredeti mű: Katie Fforde – A Vintage Wedding, 2015

Tündérmese. Ez a szó jutott eszembe miután elolvastam és ez a tökéletesen jellemzi is azt, amiről ez a könyv szól.
Minden tökéletes, minden nagyon szép, minden megy mint a karikacsapás és ott van egy bazi nagy… nem görög lagzi, hanem happyend. Annyira pozitív az egész, hogy néha már viszketegséget kapsz a sok jótól.
A cselekményről nem mesélek, eleget mond a fülszöveg, ha tovább részletezem akkor semmi értelme elolvasni a könyvet. Mesélek egy keveset a három főszereplő hölgyről, akik hirtelen indíttatásból összeállnak és sinre teszik az esküvő-szervező vállakozásukat, bár még csak néhány napja és alíg ismerik egymást. Lindy elvált, kétgyermekes anya, az egyetlen aki helybeli, a másik két hölgy csak kevéssel korábban költözött a faluba. Világéletében szerelmes volt sógorába, aki nem igazán vette őt észre, ezért megvígasztalódott az öccsel… két gyerek erejéig. Beth… ő más tészta. Nagyvárosból és akaratos, irányításmániás anyja elől menekült vidékre. Úgy néz ki szerelmi téren sem hozza a legszerencsésebb döntéseket, hiszen az érdeklődését felkeltő első fickót rajtakapja a ruhatárban szexelni a nyoszolyólánnyal. És Rachel, a trió harmadik tagja. Idősebb mint a másik kettő, hisz már 35 éves – ha ezt egyáltalán idősnek lehet nevezni. Elvált nő, gyermektelen házassága kudarcát kényszerességbe fojtotta: mindennek megvan a helye, minden makulátlan és lehetőleg fehér.
Nos, ez a három, teljesen különböző nő összedob a semmiből egy sikeres vállalkozást, és annyi segítséget, jóindulatot és bíztatást kapnak környezetüktől, hogy ha létezne ez a hely és ez a közösség úgy, ahogy itt meg van írva,  én azon perc odaköltöznék.
Negatív szereplő nem is igazán van, ha nem vesszük figyelembe Charlie (a ruhátári Casanova) és Lindy volt férjének, Edwardnak epizodikus megjelenését a történetben. Edward amúgy egy igazi szemétláda, olyan teremtés koronája típus.
Tehát, ha valami nagyon nőcist, nagyon pozitívat és nagyon nyugisat szeretnél olvasni, akkor melegen ajánlom ezt a könyvet. Nem kell sokat gondolkozni rajta, bár itt-ott azért elveszünk a részletekben, de aki aktívan bele volt rángatva bár egy esküvő előkészületeibe annak rögtön ismerősek lesznek azok a részletek.





2016. május 4., szerda

Lulu Taylor - Titokzatos szerencse

Két lány, két sors, egy a végzetük.
Daisy Dangerfield egy dúsgazdag család szemefénye. Édesapjának nemzetközi szállodalánca van, és a lány megszokta a felső tízezer fényűzését, az elegáns bálokat, a csillogó gyémántokat, a luxusautókat.
Chanelle Hughes csak a nélkülözést ismeri. Lerobbant, külvárosi nyomortanyán született, és alkoholista anyja sosem törődött vele. Még gyerekként elhatározta, bármit megtesz, hogy kitörjön a szegénységből.
A két lány élete hirtelen fordulatot vesz. A gazdag Dangerfield családban kiderül egy titok, és Daisyt kitagadják. Ettől kezdve csak az a cél vezérli, hogy bebizonyítsa, önállóan is képes elérni az apjához hasonló sikereket. Közben a szegénységben született Chanelle táncosnői karrierje magasan szárnyal, és bejut a gazdagok körébe. Amikor Daisy és Chanelle útjai keresztezik egymást, rájönnek, jóval több a közös vonás bennük, mint gondolták volna.
Lulu Taylor angol írónő Oxfordban tanult irodalmat. Könyveiben fordulatosan és profin keveri a romantikát, a szerelmet, a szexet, az intrikát és a pénz világát olyan témákat, amelyek egy igazán szórakoztató regényhez kellenek.

Kulinária, 2015
Eredeti mű: Lulu Taylor - Outrageous Fortune

Az első könyvem az írónőtől, magyarul ez az első és egyetlen könyve ezidáig, de angolul sem olvastam más semmit tőle.
A frász tört ki, annyira akartam ezt a könyvet, és vertem magam kátrányba az örömtől, mikor meglett. Fölöslegesen, mert annyira azért nem jó, mint ahogy én azt a fülszöveg olvasásakor elképzeltem. Ne értsd félre, nem rossz, el lehet olvasni, csak én többre, másra vártam, a fülszöveg pedig durván ködösít: például "Chanelle táncosnői karrierje magasan szárnyal"... így igaz, a rúdtáncban egy sztriptízbárban.
Felesleges beszélni arról, hogy mit szerettem volna, elmondanám mit kaptam: egy túlságosan részletező könyvet. Ha nem vész el ennyire a részletekben, nem lett volna szinte 400 oldalas a könyv és még nem beszéltem a méretéről… még egy kicsi és üti az A4-et. S nemcsak a részletekben vesztem el, hanem néhány annyira felesleges történésben is – például a szibériai kiruccanás, hogy csak egyet említsek. Az írónő stílusa sem kenegette a lelki világom, mert néha már az infantilitás és giccs határait súrolta. De csak néha, mert azért vannak jó megvillanásai is, de nem én lennék, ha nem mondanám el, hogy bizony helyenként unalmas volt.
Ejtenék néhány szót a történetről is, ami hol két szálon fut, hol egybefolynak a dolgok és annyi véletlen egybeesés és kavarás van, hogy 3 könyvre is elegendő lenne. Például London egyik puccos magánklínikáján pont apuka születésnapján méltóztatik világra jönni Daisy (anyja Lady, apja kőgazdag), míg a szegény negyedben, egy lerobbant állami kórházban ugyanakkor születik meg Chanelle (anyja alkoholista, apja ismeretlen). Ez a történet szempontjábol fontos, mert többször is összefutnak egymással pont a születésnapjaikon, anélkül, hogy ismernék egymást. Az írónő le sem tagadhatja, hogy angol irodalmat tanult Oxforban, hisz a könyvben több klasszikus motívum modern átültetése megtalálható, a Dickens-i nyomor-ábrázolástól G. B. Shaw Pygmalionjáig és Shakespeare álruhát öltő főhőseiig.
A szereplők ábrázolásától sem ájultam el: csak két féle létezik: jó és rossz. Olyan mintha csak a feketét és a fehéret ismerné és tudatosan figyelmen kívül hagyja, hogy a kettő között milliónyi árnyalat van, valamint, hogy a negatív szereplő sem velejéig romlott mert neki is vannak/lehetnek pozitív tulajdonságai és ez érvényes a jókra is.
Mindenkinek arról szól ez a könyv amiről épp akarja, ahogy értelmezi. Lehet családregény, szerelmes történet, habos-babos lányregény, chick lit, szociális különbségeket bemutató stílusleírás, bármi…. Én úgy látom, hogy a lányok részletes, kalandos és hihetetlen élettörténete mellet a pénzől szól. Pénzről, hatalomról, szociális státusz utáni futásról és arról, hogy mire képesek az emberek mindezékért. De mindenképpen túl sok részlet, történés van egyetlen könyvbe beszuszakolva, ahol a végén a gonosz elnyeri méltó büntetését és a jók boldogan élnek egymással, míg meg nem halnak… akár egy tündérmesében.
Mindentől függetlenül egynek elmegy, sőt! nyári olvasmánynak kitűnő – különben egy nyári olvasmányokat ajánló cikkben olvastam róla előszőr. Korhatár nélkül olvasható, szinte teljesen erotika-mentes könyv.


2016. május 2., hétfő

Joanna Trollope - Lányok és férfiak

Jamest rettenetesen felzaklatja, hogy autójával véletlenül elüt egy idős hölgyet. Barátnője, Kate számára azonban az eset kapcsán felmerül egy kérdés: mit keres ő James mellett, aki huszonöt évvel idősebb nála, aki elfelejti magával vinni a szemüvegét, és elüt egy bicikliző idős nőt? James legjobb barátja, Hugh élete is válságba került, látszólag tökéletes és nála jóval fiatalabb felesége, Julia mellett. Hugh egykoron Nagy-Britannia legismertebb híradósa volt, de csillaga már hanyatlóban van – Juliáé viszont emelkedik: elindul jól jövedelmező tévés karrierje.
Négy ember – két meglett férfi és két fiatal nő, akik a lányaik lehetnének – küszködik az elégedetlenséggel, miközben két párkapcsolat kerül a szakadék szélére. Melléjük csapódik még egy Miss Bachelor nevű, függetlenségét hevesen védelmező vénkisasszony, és a kibontakozó események mindannyiuk életét örökre megváltoztatják.
Új kapcsolatok szövődnek, régi kételyek kerülnek felszínre, családok és sorsok zilálódnak össze.

Kossuth Kiadó, 2016
Eredeti mű: Joanna Trollope – The Men And The Girls, Black Swan, 1995

Az írónő több könyvét olvastam már, a Szeretőből feleség-ről írtam is blogbejegyzést. Változatlanul szeretem az írásait, mert nem rugaszkodik el a valóságtól és igenis hétköznapi, aktuális témákról ír.
Nem túlzottan népszerű a hangját hallató olvasótáboron belül, hiszen nincsenek dögös milliomosai, sem sérült lelkű dívái és nem folyik írásaiban az erotika – “nem csatakos”, hogy egy haverinát idézzek.☺… és amerikai tini-témájú disztópikus limonádét sem ír. Ez a hölgy minden bizonnyal nyomot hagy az irodalomban, abban a bizonyos nagybetűsben. De hát ízlések és pofonok…
A Lányok és férfiak című könyvében a házastársak, partnerek közötti korkülönbségről ír egy olyan történetben, melynek férfi főszereplői olyan nőkkel élnek együtt, akik símán a lányaik lehetnének. A középkori válságról, az öregedésről ír, arról a pillanatról amikor a korkülönbség miatt a kapcsolatban lévő felek egyikének kétségei támadnak és nem tudja mit is keres ő abban a konfigurációban. Ne hidd, hogy minden esetben a fiatal nőknek támadnak kétségeik, és fiatal nőkön nem olyan csibéket kell érteni akiknek a hátsóján még ott a tojáshéj, hiszen Kate-nek tizenéves gyermeke van. Kate… aki folyamatosan rossz döntéseket hoz és a maga módján önző, aki kicsit elveszett a világban és nem érti meg, hogy a tény, hogy egy fedél alatt él a lányával, az nem jelenti azt, hogy otthont teremtett a számára.
Az Oxford és környékén játszódó történetben két pár válságát ismerjük meg: James és Kate valamint Hugh és Julia történetét. Egyik párnak sikerül megoldania a konfliktust, a másik végérvényesen szakít. Hogy kinek sikerül és kinek nem… majd elolvasod és megtudod.
Mindezek mellet olyan kényes témákat is érint a könyv mint az euthanázia – a csodabogár Miss Bachelor nagy támogatója –, vagy a családon belüli bántalmazás.
Nálam ez a “jó könyv” kategóriában fut, nem tizenéveseknek való, mert kellő élettapasztalat hiányában nem fogják érteni miről szól és tetszeni sem fog nekik. Az is jó benne, hogy nincsenek folytatásai, kiegészítő novellái, tehát történet vége, pont.

2016. május 1., vasárnap

Anyák napjára



Kiss Jenő: Anyád szemében


Anyád szemében 
ott a nap,
sugarai rád hullanak,
hogy nőj te szépen.
Anyád szemében
ott a hold,
beteg, ha voltál, rádhajolt
lázas éjben.
Anyád szemében
ott a víz,
a könny, ha útad félrevisz
jaj! baj ne érjen...
Anyád szemében 
ott a tűz,
Ha csüggednél, szívedbe tűz,
lobogjon, égjen!